شناسهٔ خبر: 35282593 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آزادسازی ۲۰ هزار مترمربع از حریم رودخانه‌های خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- حدود ۲۰ هزار مترمربع از حریم و بستر رودخانه‌های خراسان شمالی، که به صورت غیرمجاز تصرف شده بود، در پنج ماهه نخست امسال آزاد شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی چهارشنبه در نشست شورای حفاظت از حقوق بیت المال استان اظهار داشت: در پنج ماهه امسال، ۹۵۱ مورد تصرف غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه های استان شناسایی شده است.

سیدعقیل مرتضوی افزود: در همین راستا ۷۶۵ مورد اخطار برای متخلفان صادر شده و ۲۰ هزار متر مربع زمین تصرف شده در حریم و بستر رودخانه ها آزاد شده است.

وی تصریح کرد: در پنج ماه ابتدای سال جاری ۱۵ پرونده تخلف مربوط به تصرف در بستر رودخانه ها توسط مرجع قضایی رسیدگی شده و ۲۹ پرونده نیز در دست رسیدگی است.

استان خراسان شمالی حدود ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر رودخانه دارد که ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر از این میزان را رودخانه ها و مسیل های مهم و اصلی تشکیل می دهد.

مدیریت ۳۳ هکتار زمین تصرف شده در مخزن سد شیروان 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی همچنین گفت: ۳۳ هکتار از زمین های تملک شده در سد شیروان که توسط متخلفان تصرف و کشت شده بود از تصرف آنان خارج شد.  

مرتضوی خاطرنشان کرد: با حمایت دستگاه قضایی و با حفر یک خندق حفاظتی به عمق و عرض سه متر و طول ۱.۵ کیلومتر، دسترسی متخلفان به این زمین ها که در مخزن سد شیروان در محدوده روستای "خدر" تصرف شده بود، قطع شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی تصریح کرد: برای تامین فضای مورد نیاز دریاچه سد شیروان که مخزن آن گنجایش ۹۲ میلیون متر مکعب آب را دارد ۳۵۰ هکتار زمین تا سال ۷۸ تملک و هزینه ما به ازای آن پرداخت شده است.

سد شیروان از نوع بتنی دو قوسی است و در سال ۱۳۸۰ به بهره برداری رسیده است.

۷۱۸۵/۵۱۳۲ 

نظر شما