شناسهٔ خبر: 35282585 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اعزام عوامل راهداری قم برای آماده‌سازی مرز مهران

جمالی گفت:در آستانه سفر‌های اربعین،برای آماده سازی مرز مهران گروهی از عوامل راهداری قم به مرز مهران اعزام شدند.

صاحب‌خبر -

اعزام عوامل راهداری قم برای آماده‌سازی مرز مهرانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،ابوالفضل جمالی،مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم روز چهارشنبه با بیان این که امسال ۲۰ صفر، اربعین حسینی (ع) با ۲۷ مهرماه مصادف شده است، اظهار داشت: در آستانه سفرهای اربعین حسینی(ع) به منظور آماده‌سازی منطقه عمومی مرز مهران برای ارائه خدمات به زائران، گروهی از عوامل و ماشین‌آلات راهداری قم به مرز مهران در استان ایلام اعزام شدند.

او افزود: با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده و تقسیمات صورت گرفته برای تنظیم امور و تسریع در اجرا، قم به عنوان استان معین ایلام معرفی و موظف به ارائه خدمات موضوعه برای برگزاری هرچه با شکوه‌تر راهپیمایی اربعین حسینی است.

جمالی به نحوه ارائه خدمات گروه اعزامی به مرز مهران اشاره و اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته، مقرر شد؛ این گروه ضمن استقرار در منطقه مرزی مهران، نسبت به ساخت و تسطیح پارکینگ، احداث و اصلاح دوربرگردان و دیگر خدمات مرتبط برای پارک خودرو‌های زائران اقدام کند.

او درباره مدت استقرار این گروه گفت: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته، کارکنان و ماشین‌آلات اعزامی این اداره کل تا پایان شهریورماه امسال در منطقه حضور خواهند داشت که در صورت نیاز نسبت به تمدید مدت ماموریت آن‌ها اقدام خواهد شد.

جمالی گفت: خدمات این اداره کل برای تسهیل در سفر‌های اربعین در ۲ بخش حمل‌‍ونقلی شامل تامین ناوگان عمومی حمل مسافر و نظارت بر نحوه ارائه خدمات سفر و خدمات راهداری شامل تامین ایمنی راه‌های استان و اعزام اکیپ راهدار به منطقه مرزی مهران است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم درخصوص نحوه و زمان ارائه خدمات حمل‌ونقلی به زائران اربعین حسینی خاطرنشان کرد: در آینده، اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه صورت خواهد گرفت.

او در بخش دیگر سخنان خود، به اقدام‌های تمهیدی این اداره کل برای تامین ایمنی راه‌های استان و ارائه خدمات موضوعه به زائران پرداخت و گفت: به دلیل موقعیت کریدوری راه‌های قم که عامل اتصال ۱۷ استان جنوبی و غربی با مرکز کشور است و در مناسبت‌های آیینی، شاهد ترافیک چشمگیری در سطح آنان هستیم، ضرورت تامین ایمنی و ارائه خدمات به مسافران در اولویت قرار می‌گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم نقش راهداران و دیگر خادمان عرصه جاده به منظور تامین ایمنی حداکثری و تسهیل سفر‌های برون‌شهری در این ایام را کم‌نظیر دانست و گفت: استقرار شبانه‌روزی گروه‌های ثابت و سیار راهداری در طول راه‌ها، تهیه و تامین صد‌ها دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه ناوگان عمومی جاده‌ای برای رفت‌وآمد زائران، آماده‌سازی و تجهیز هفت راهدارخانه در طول راه‌های استان به منظور ارائه خدمات رفاهی – بهداشتی به زائران، کنترل و نظارت شبانه‌روزی (محسوس و نامحسوس) ناوگان عمومی حمل مسافر در زمره خدماتی است که این اداره کل ا انجام آن‌ها را عهده‌دار است.

او ضمن تاکید بر رعایت کامل جوانب ایمنی و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان و دیگر کاربران جاده‌ای گفت: بیش از ۷۰ درصد حوادث جاده‌ای به دلیل خطای انسانی (مانند خستگی، خواب‌آلودگی، نداشتن مهارت لازم در کنترل خودرو، حواس‌پرتی و استفاده از تلفن همراه) صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ش

آماده سازی مرز مهران برای اربعین حسینی

نظر شما