شناسهٔ خبر: 35282543 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معاون عمرانی استاندار:

مدیریت منابع آبی استان از مهمترین دغدغه‌های ماست

خبرگزاری صداوسیما

‍ جلسه شورای کارگروه سازگاری با کم آبی استان کرمانشاه، با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای و سایر اعضای این شورا برگزار شد

صاحب‌خبر -
 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه مهرداد سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با بیان اینکه موضوع کم آبی مسئله‌ای حیاتی است و باید مردم نیز همکاری کنند، اظهار داشت: مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید در مدیریت منابع آبی تلاش کنندامید است با این اقدامات لازم برای تامین آب پایدار استان دغدغه‌ای نداشته باشیم.

"مهردادسالاری " با اشاره به اینکه در استان کرمانشاه برای مدیریت منابع آبی با محوریت شرکت آب و منطقه‌ای و همکاری دستگاه‌های اجرایی از جمله جهادکشاورزی، آب و فاضلاب و صنعت و معدن وتجارت، هدف‌گذاری برای استان‌انجام شود. گفت: باید شرکت آب و منطقه‌ای استان سهم هر دستگاه در مدیریت منابع آب را تعیین کند و مدیران گزینه‌های جایگزینی برای صرفه جویی در مصرف آب ارائه دهند ضمن اینکه هیچ خدشه‌ای به صنعت و کشاورزی وارد نشود.
سالاری گفت: تدابیر این کارگروه ناظر بر این است که کمبود آب چگونه بین بخش‌های مختلف توزیع شود؛ اگر قرار است کاهشی دربخش کشاورزی داشته باشیم، این کاهش به چه میزان و کجا‌ها باشد.

وی افزود: در این زمینه باید برنامه‌ای جامعی از سوی دستگاه‌های عضو کارگروه در خصوص برنامه‌های بلندمدت استان در حوزه منابع آبی به کارگروه ارائه گردد.
سالاری همچنین درباره محدودیت و ممنوعیت کشت برنج گفت:امسال با توجه به بارندگی که داشتیم برای جبران خساراتی که به کشاورزان وارد شده بود در برخی شهر‌های شرقی استان برنج کشت شد که آب مورد نیاز آن از آب‌های سطحی تامین شد
وی، فرهنگ سازی در خصوص استفاده مناسب از منابع آبی استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید تلاش کنیم تا مشارکت مردم جلب شده و اقدامات بگونه‌ای باشد که برنامه‌های پیش بینی شده نیز با حضور آنان به انجام برسد.

همچنین مدیران وکارشناسان حاضر در این جلسه نقطه نظرات خود را درباره برنامه‌های سازگاری با کم آبی و برخی مسائل آب استان مطرح کردند.

نظر شما