شناسهٔ خبر: 35282294 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس پلیس راه لرستان خبر داد:

آماده باش نیروهای پلیس راه در روزهای پایانی شهریور

خرم‌آباد- رئیس پلیس راه لرستان از آماده باش نیروهای پلیس راه همزمان با موج بازگشت سفرهای تابستانی خبر داد و گفت: متاسفانه شاهد افزایش سوانح خروج از جاده در استان بوده‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مصطفی دالوند شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران از آمادگی کامل نیروهای پلیس راه برای خدمت رسانی به مسافران و تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه با توجه به موج برگشت سفرهای تابستانی در روزهای پایانی شهریور ماه خبر داد.  

وی اظهار داشت: با توجه به نقش مهم و ۴۵ درصدی تخلفات حادثه ساز در وقوع تصادفات همچون(سبقت غیر مجاز-سرعت غیر مجاز و انحراف به چپ) ماموران  پلیس راه با این دسته از تخلفات برخورد بدون اغماض داشته و نسبت به توقیف خودروهایی که مرتکب ۲ تخلف همزمان(حرکات نمایشی-سبقت غیرمجاز- حرکت به طور مارپیچ-تجاوز به چپ و تجاوز از سرعت مجاز بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت) می شوند، اقدام خواهند کرد.

رئیس پلیس راه لرستان ادامه داد : با توجه به نقش ۲۵ درصدی موتورسیکلت ها در تصادفات، رانندگان موتورسیکلت ها باید توجه داشته باشند تردد بدون کلاه ایمنی، حرکات مارپیچ، همراه نداشتن مدارک و فاقد پلاک بودن موتورسیکلت ممنوع بوده که در صورت رویت در محورهای برون شهری ماموران پلیس راه نسبت به اعمال قانون و توقیف آن ها اقدام می کنند.

سرهنگ دالوند اضافه کرد: با توجه به این که مهم ترین مساله در حین رانندگی حفظ تمرکز رانندگان است،  متاسفانه طی روزهای گذشته شاهد افزایش خروج از جاده وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان بوده ایم که نیاز است رانندگان از صحبت کردن با تلفن همراه، خوردن و آشامیدن، ارسال پیامک در حین رانندگی و برگرداندن سر جهت صحبت کردن با سرنشینان وسیله نقلیه جداً پرهیز کنند.

وی خاطر نشان کرد: رانندگان با برنامه ریزی مناسب بازگشت از سفرهای تابستانی را به روزهای پایانی موکول نکنند و با رعایت صبر و حوصله و پرهیز از هرگونه عجله و شتاب بی مورد رانندگی کنند تا انشاءالله شاهد تصادفات دلخراش رانندگی در سطح جاده ها نباشیم.

نظر شما