شناسهٔ خبر: 35282227 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

 درخواست کنکوريِ انجمن اوتيسم از وزارت علوم

مديرعامل انجمن اوتيسم ايران با اشاره به استرس و اختلال رفتاري مبتلايان به اوتيسم در جمع، گفت: طي مکاتبه‌اي که با وزارت علوم داشتيم، درخواست کرديم براي مبتلايان به اوتيسم مثل نابينايان و ناشنوايان جهت حضور در کنکور تمهيدات ويژه‌اي قائل شوند تا بتوانند با شرايط مساعدتري کنکور دهند.

سعيده صالح غفاري در گفت‌وگو با ايسنا، با تاکيد بر لزوم مطالبه‌گري افراد طيف اوتيسم، گفت: ما در هر بخش از زندگي طيف اختلال اوتيسم که وارد مي‌شويم با واقعيت‌هاي جديدي روبرو مي‌شويم که مي‌خواهيم نسبت به آنها از سوي انجمن اوتيسم و خانواده‌هاي اوتيسم اين مطالبه‌گري را داشته باشيم. يکي از اين مطالبات براي طيف اوتيسم با اختلال عملکرد بالا يا اختلال عملکرد خوب، مقوله کنکور است.

وي افزود: بچه‌هاي اوتيسمي در انجمن داريم که با آموزش‌هايي که مي‌بينند مي‌توانند به مدارج عالي دست پيدا کنند و به دانشگاه‌ها بروند و اين جداي از آن 10 درصدي است که بهره هوشي بالا دارند و قطعا مي‌توانند بسيار موفق باشند. مشکلي که وجود دارد اين است که نهايتا يک فرد اوتيسمي بدون اينکه مورد توجه قرار گيرد، با اين اختلال باقي مي‌ماند که آنهم بحث تعامل با جامعه و ارتباط اجتماعي است.

مديرعامل انجمن اوتيسم ادامه داد: اين افراد وقتي در جمع قرار مي‌گيرند با استرس‌هاي خاص خود روبرو مي‌شوند و آن اختلال اوتيسم هم که از قبل داشتند باعث مي‌شود که نتوانند استعداد خود را به خوبي نشان دهند. ما طي مکاتبه‌اي که با وزارت علوم داشتيم، درخواست کرديم براي اين افراد مثل نابينايان و ناشنوايان براي حضور در کنکور تمهيدات ويژه قائل شوند که اين بچه‌ها بتوانند با شرايط مساعدتري کنکور دهند.

اجرا از مهرماه 98؛

آيين نامه جديد استاد مشاور به دانشگاه هاي علوم پزشکي ابلاغ شد

آيين نامه جديد استاد مشاور براي اجرا از مهرماه سال 98 به دانشگاه هاي علوم پزشکي ابلاغ شد.به گزارش مهر، آيين نامه جديد استاد مشاور در هفتاد و دومين جلسه شوراي عالي برنامه ريزي علوم پزشکي مصوب شده و جايگزين آيين نامه مصوب سال 88 شده است.

آيين نامه استاد مشاور در راستاي هدايت هدفمند امور تحصيلي دانشجويان جهت رشد و شکوفايي آنان با تبيين اهداف مشخص به منظور پايش و پيشگيري از افت تحصيلي، فراهم کردن زمينه هاي ارتقاي علمي و رفع مشکلات آموزشي، پژوهشي، فردي، اجتماعي، عاطفي و رفاهي دانشجويان در مقاطع مختلف تحصيلي از کارداني تا دکتري حرفه اي تهيه شده است.

استاد مشاور به يکي از اعضاي هيئت علمي گفته مي‌شود که مسئوليت هدايت تحصيلي و مشاوره اي دانشجويان در مقاطع مختلف تحصيلي را در زمينه‌هاي آموزشي، پژوهشي، فردي، اجتماعي برعهده مي‌گيرد.دوره هدايت تحصيلي و مشاوره نيز علاوه بر يکسال اول تحصيلي به مدت زماني اطلاق مي‌شود که دانشجو دچار افت تحصيلي مي‌شود.

مسئول استاد مشاور و کميته مرکزي استادان مشاور نظارت و تصميم گيري در جهت اجراي آيين نامه را بر عهده دارند.

در اين روند «دانشجوي هميار» دانشجوي فرهيخته و علاقمندي است که در مقاطع تحصيلي بالاتر قرار دارد و در هدايت تحصيلي دانشجويان به استاد مشاور کمک مي‌کند.هدف از اجراي «استاد مشاور»، هدايت و نظارت مستمر بر روند تحصيلي دانشجويان، شناسايي زمينه هاي آسيب پذيري و عوامل غيرآموزشي موثر بر وضعيت آموزشي دانشجويان و تلاش در جهت رفع آنها، آشنا کردن دانشجويان با محل تحصيل و شناسايي و حمايت از استعدادهاي درخشان و هدايت دانشجويان برتر است.

تمامي دانشجويان مقاطع مختلف تحصيلي شامل کارداني، کارشناسي پيوسته، کارشناسي ناپيوسته، دکتري عمومي پزشکي، دندانپزشکي و داروسازي و کارشناسي ارشد ناپيوسته است.چنانچه دانشگاهي قادر به تامين استاد مشاور براي همه دانشجويان نباشد، اولويت با دانشجويان سال اول، دانشجويان مشروط در يک نيمسال، دانشجويان داراي افت تحصيلي (معدل 12 تا 12.99 در کارداني، کارشناسي و دکتري عمومي و معدل 14 تا 14.99 کارشناسي ارشد)، موارد ارجاعي از کميسيون موارد خاص است.استادان مشاور بايد ترجيحاً از ميان اعضاي هيئت علمي علاقمند به پذيرش مسئوليت مشاور دانشجويان با حداقل 3 سال سابقه فعاليت آموزشي و گواهي شرکت در دوره هاي آموزشي توجيهي منصوب شود. حتي الامکان جنسيت و رشته تحصيلي استاد مشاور با جنسيت و رشته تحصيلي دانشجو همخواني داشته باشد.استاد مشاور بايد به مدت حداقل يک ساعت به ازاي هر 5 دانشجو در هفته حضور مفيد داشته باشد. تعداد دانشجويان مرتبط با هر استاد مشاور حداکثر 15 دانشجو در هر نيمسال تحصيلي خواهد بود که ترجيحاً از ميان ورودي هاي يک سال تحصيلي برگزيده مي شوند.

اعلام زمان ثبت نام کارشناسي ارشد پرديس مجازي دانشگاه علم و صنعت

دانشگاه علم و صنعت زمان ثبت نام مقطع کارشناسي ارشد پرديس مجازي دانشگاهي ورودي مهر 98 را اعلام کرد.به گزارش دانشگاه علم و صنعت، ثبت نام پذيرفته شدگان مقطع کارشناسي ارشد پرديس مجازي دانشگاهي ورودي مهر 98 در روزهاي يکشنبه و دوشنبه 24 و 25 شهريور ماه سال‌جاري در مجتمع فرهنگي امام خميني (ره) انجام خواهد شد.پذيرفته‌شدگان ملزم هستند جهت ثبت نام غيرحضوري و تکميل اطلاعات، ارسال مدارک و پرداخت شهريه به (سامانه گلستان golestan.iust.ac.ir ) مراجعه کنند و براي ورود به سامانه گلستان، کاربري، شماره داوطلبي u981 و رمز ورود کد ملي است.

ثبت نام به صورت غير حضوري از روز شنبه 23 شهريور 98 از طريق سامانه گلستان golestan.iust.ac.ir فعال است.

برچسب‌ها:

نظر شما