شناسهٔ خبر: 35278922 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در نشست ویژه راه‌آهن کرمانشاه عنوان شد؛

انتقاد نمایندگان مجلس از وضعیت اسف‌بار راه‌آهن غرب

کرمانشاه- نمایندگان کرمانشاه در مجلس از وضعیت اسف‌بار راه‌آهن غرب کشور انتقاد کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، شهاب نادری عصر امروز چهارشنبه در نشست ویژه راه آهن کرمانشاه که با حضور مدیرعامل راه آهن کشور برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه رویداد ۲۰۲۰ و ثبت جهانی اورامانات را پیش رو داریم لذا درخواست می کنیم مطالعه ای بر راه آهن به سمت اورامانات داشته باشید.

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی گفت: سوت این قطار که از مطالبات جدی مردم استان بود با تلاشهای استاندار سال قبل به صدا درآمد ،اما راه آهن وضعیت مناسبی ندارد و همین امر موجبات نارضایتی مردم را رقم زده است.

وی از نگاه تبعیض آمیز رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور انتقاد کرد و بیان داشت: رئیس سازمان برنامه و بودجه برای شمال کشور ۱۰۰ میلیارد اعتبار در نظر می گیرد و برای قطار بین المللی تهران - بغداد ۶۰ میلیارد تومان در نظر می گیرد که این کار درستی نیست.

نادری همچنین نداشتن اداره کل راه آهن در استان کرمانشاه را گناه بزرگی در حق مردمی دانست که مرزبان کشور و پشتیبان ولایت فقیه هستند.

راه‌آهن غرب در حد یک ایستگاه معمولی!

احمد صفری، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست اظهار داشت: افتتاح راه آهن کرمانشاه آرزوی ۵۰ ساله استان بود، اما پس از افتتاح به فراموشی سپرده شد و امروز در حد یک ایستگاه معمولی در یک بخش و دهستان است.

وی افزود: علی رغم اینکه هزینه زیادی از بیت المال صرف راه آهن شد انتظار نداریم راه آهن کلانشهری با این عظمت با یک نیروی از کادر نظامی اداره شود.

صفری بیان داشت: طول خط ریلی راه آهن کرمانشاه حدود ۶۰۰ کیلومتر است اما با این وجود هنوز اداره کل در استان ندارد این درحالیست که استان همدان با ۱۸۰ کیلومتر خط ریلی صاحب اداره کل راه آهن غرب کشور است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، استان کرمانشاه را به یک چهارراه اقتصادی تشبیه کرد و بیان داشت: همانطور که در فضای مجازی نیز پخش شده است حدود ۱۶۰ تا ۱۸۰ میلیارد تومان از اعتبارات راه آهن غرب کشور به سازمان تامین اجتماعی انتقال داده شده است که این درد بزرگی است.

وی از حرکت ۴ روز یکبار قطار کرمانشاه که تردد استانهای ایلام و لرستان نیز از اینجا صورت می گیرد انتقاد کرد و گفت: نداشتن ایستگاه فروش بلیط و آدرس دقیق خرید بلیط اینترنتی مردم را سرگردان کرده است.

این نماینده مجلس همچنین نحوه انتصاب مدیر برای راه آهن استان کرمانشاه را هم مورد انتقاد قرار داد. 

صفری بیان داشت: دهکده لجستیک در سال ۹۶ توسط شورای برنامه ریزی استانداری مصوب شد اما در دستور کار دولت و راه و شهرسازی نیست؛ چرا هرکاری به کرمانشاه می رسد یک کلاف سردرگم باید باشد.

نظر شما