شناسهٔ خبر: 35278552 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

نماینده کاروان اربعین یمن در کربلا:

سرچشمه اصل مقاومت مردم یمن از اربعین و قیام امام حسین(ع)

مردم یمن همچنان مورد آماج حملات هوایی قرار می گیرند و در تأمین مایحتاج خانواده‌های خود با مشکل جدی مواجه هستند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

مردم یمن همچنان مورد آماج حملات هوایی قرار می گیرند و در تأمین مایحتاج خانواده‌های خود با مشکل جدی مواجه هستند.

اخبار بین الملل- حمله و محاصره که از نزدیک به دو سال پیش تاکنون ادامه دارد، باعث افزایش قیمت اجناس و کاهش سطح خدمات ضروری و عمومی در یمن شده است.

بیش از ۵ هزار و ۱۹۳ مرکز تجاری و هزار و ۵۵۳ نهاد دولتی در حملات هوایی طرف های متجاوز تخریب شده است که همین امر باعث بیکاری تعداد زیادی از مردم یمن شده است.

به روایت ساده تر مردم یمن در تهیه نان شب خود هم مانده اند اما عشق به امام حسین سبب شده است تا چندسالی همراه با سایر کشورها در راهپیمایی اربعین امام حسین (ع) هم شرکت کنند و هم با ایجاد موکب این کشور ارادت خود را به خاندان اهل بیت نشان دهند.

در رابطه به تحولات یمن، وضعیت مردم این کشورر و همچنین فعالیت یمن در راهپیمایی اربعین با سید سلیم المنتصب فعال سیاسی اهل یمن و نماینده کاروان اربعین یمن در کربلا با نام اویس قرنی که در عمود ۹۰۲ مستقر هستند به گفت و گو پرداختیم که در ادامه می توانید بخوانید.

ارزیابی شما از دیدار اخیر سخنگوی انصارالله با رهبر ایران چیست؟

ملاقات یکی از بزرگان انصارالله با رهبر معظم انقلاب اسلامی برای مردم یمن و حکومت یمن خیلی ارزش دارد. چون هدف ما اتحاد یمن و ایران و مبارزه با کشورهای غربی و کشورهای استکبار غربی مخصوصاً امریکا و صهیونیست است.

چرا دیدار با رهبر ایران برای شما ارزش دارد؟

چون خود رهبر معظم انقلاب به یمنی‌ها کمک و یاری می‌رساند و ضد ظالمان عمل می‌کند، این برای مردم یمن خیلی ارزش دارد و از رهبر معظم انقلاب تشکر دارند.

نگاه مردم یمن نسبت به ایرانی‌ها چیست؟

مردم یمن مردم ایران را دوست دارند چون دیده‌اند چطور مردم ایران به مردم یمن کمک می‌کنند و سختی و مشکلات مردم یمن تاثیر زیادی بر مردم ایران دارد و چقدر برای ما دعا می‌کنند به همین دلیل مردم یمن، ایرانیان را خیلی دوست دارند و از آنها تشکر می‌کنند.

 متاسفانه بیشتر کشورهای عربی ضد یمن شدند چون از عربستان و سیاست امریکا و صهیونیست می‌ترسند. به جز مردم و حکومت ایران که به یمن کمک می‌کنند؟ کشور و حکومت دیگری نیست و به همین دلیل مردم یمن از مردم ایران خیلی تشکر دارند.

به جز مردم ایران کشورهای دیگری هستند که کمک یمن کنند؟

بله، ولی به صورت رسمی فقط ایران به مردم یمن کمک می‌کند. رهبر معظم انقلاب، حکومت ایران و مردم ایران به مردم یمن کمک می‌کنند. برخی کشورهای عربی به صورت غیررسمی است یعنی ایران بیشتر از سوریه و عراق به مردم یمن کمک کردند.

واقعاً مردم یمن از لحاظ اقتصادی اوضاع سختی دارند. بیماران زیادی دارند، صد هزار نفر از مردم یمن بیمار شدند و بیمارها فوت می‌کنند و اوضاع خیلی سخت است ولی اوضاع جبهه‌های جنگ خیلی خوب است و هر روز پیروز می‌شوند و هر روز عربستان شکست می‌خورد

در حال حاضر وضعیت یمن چطور است؟

واقعاً مردم یمن از لحاظ اقتصادی اوضاع سختی دارند. بیماران زیادی دارند، صد هزار نفر از مردم یمن بیمار شدند و بیمارها فوت می‌کنند و اوضاع خیلی سخت است ولی اوضاع جبهه‌های جنگ خیلی خوب است و هر روز پیروز می‌شوند و هر روز عربستان شکست می‌خورد.

این جنگی که بین عربستان و یمن شکل گرفته به چه دلیلی است؟

عربستان می‌گوید نمی‌خواهد یمن با ایران متحد باشد و نه می‌خواهد یمن مقاومت کند و نه می‌خواهد یمن قوی شود. به همین دلیل آنها به یمن حمله کردند و به دروغ می‌گویند به کشورشان برمی‌گردند یعنی با فارسی‌ها می‌جنگند. کشور ایران در مقابل عربستان اگر بخواهند می‌توانند به ایران حمله کنند ولی دروغ می‌گویند و فقط می‌خواهند یمن و کشور یمن را خراب کنند.

تجهیزات و سلاح‌هایی که در جبهه‌ها استفاده می‌کنید از کجا می‌آید؟

ما در تهیه اسلحه خیلی مشکلی نداریم چون مردم یمن فرهنگ اسلحه دارند یعنی همه قبایل یمن اسلحه و تفنگ زیاد دارند حتی آرپی جی و انواع سلاح‌ها را دارند. الحمدالله مجاهدین زیادی داریم که آموزش گرفتند و داخل یمن موشک‌های بزرگ می‌سازند و به عربستان می‌زنند.

آینده تحولات یمن را چطور می‌بینید؟

یمن ان‌شاالله پیروز می‌شود و عربستان حتماً شکست می‌خورد. آینده خوب برای مردم یمن و کشور یمن هست و ان‌شاالله مسجد الحرام را از دست منافقان وهابی خواهیم گرفت و به دست مسلمانان خواهد افتاد.

چقدر احتمال این وجود دارد که یمن به دو بخش جنوبی و شمالی تجزیه شود؟

احتمال دارد ولی ان‌شاالله نمی‌شود چون نامه‌ها از عربستان به ما دادند که گفتند در این جنگ آتش بس اعلام می‌کنیم فقط رهبر انقلاب یمن در جنوب یمن دخالتی نکند ولی رهبر ما فرمود که اصلاً وطن‌فروش نیستیم و جنوب و شمال یمن برای ما یکسان است و حتی یک متر از جنوب یمن را هم نمی‌فروشیم.

یعنی عربستان خواسته جنگ را متوقف کنند در صورتی که بر جنوب یمن را تسلطی نداشته باشید ولی رهبر یمن قبول نکرده است؟

بله و فرمود که به زور شما را از یمن خارج خواهیم کرد.

نحوه حضور شما در راهپیمایی اربعین به چه صورت است؟ به چه دلیلی حضور دارید؟

اصل مقاومت مردم یمن از اربعین سرچشمه می گیرد و مردم یمن در مبارزه با دشمنان خود احساس می‌کنند در راه خدا و پیامبر و اهل بیت ایشان قدم برمی دارند. این مسیر اربعین در دل مردم یمن ارزش دارد چون آنها امام حسین و اهل بیت ایشان را خیلی دوست دارند و می‌خواهند در راه آنها قدم بگذارند و زیارت اربعین خیلی برای مردم یمن مهم است.

به چه صورت می‌آیند؟

راه خطرناک است. خارج شدن از یمن خیلی خطرناک است ولی مردم یمن که در عراق و برخی کشورهای دیگر هستند حضور دارند. یعنی یمنی هایی که در کشورهای دیگر هستند به زیارت اربعین می‌روند.

 

نظر شما