شناسهٔ خبر: 35277515 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

فوری؛ بدن مایکل شوماخر به درمان با سلول‌های بنیادی واکنش نشان داد؛ اسطوره فرمول یک اکنون به هوشیاری رسیده است

پدرام پورامامعلی

یک پرستار افشا کرده است که مایکل شوماخر، پس از درمان با استفاده از سلول‌های بنیادی، هم‌اکنون در بیمارستان «هوشیار» است.

صاحب‌خبر -

طرفداری - ستاره اسبق فرمول یک هفته گذشته به منظور تحت درمان قرار گرفتن با استفاده از یک روش سری جدید به پاریس منتقل شده بود. شوماخر پس از آنکه در سال 2013 طی یک حادثه اسکی در کوه‌‌های آلپ، در شهری در جنوب فرانسه دچار آسیب شدید مغزی شده بود دیگر هرگز در انظار عمومی دیده نشد. اما اکنون و پس از آنکه یکی از پرستاران بخش قلب و عروق بیمارستان مورد نظر درباره وضعیت مایکل اظهار نظر کرده است، به‌نظر آینده روشن‌تری پیش روی قهرمان هفت دوره فرمول یک قرار دارد.

بر اساس گفته‌ها، به شوماخر مجموعه‌ای از سلول‌های بنیادی که باعث کاهش التهاب می‌شوند تزریق شده است. راننده اسبق فراری هم‌اکنون تحت نظارت شدید قرار دارد. یکی از پرستاران بیمارستانی که شوماخر در آن بستری است به نشریه لو پاریزین گفت:

بله مایکل شوماخر تحت نظارت من است. می‌توانم به شما این اطمینان را بدهم که او هوشیار است.

همچنین، ژاد تاد، دوست شوماخر که با او در تیم فراری سابقه همکاری داشت گفته است که روز گذشته 45 دقیقه در کنار مایکل حضور داشت. در گزارش لو پاریزین آمده است که رییس اسبق تیم فراری دیروز ساعت 5:15 بعد از ظهر به ملاقات دوستش آمد و کمی بعد بی‌سروصدا بیمارستان را ترک کرد. جراح و پروفسور فیلیپ مناش مسئول تیم درمانی شوماخر است. این متخصص قلب 69 ساله به‌خاطر انجام اولین پیوند سلولی جنینی جهان بر روی بیماری که با نارسایی قلب مواجه شده بود مشهور است. گفته می‌شود پیش از آنکه شوماخر برای درمان با استفاده از سلول‌های بنیادی به بیمارستان پومپیدو منتقل شود با مشکلات جدیدی در سلامت خود روبه‌رو شده بود. این اسطوره فرمول یک که در ماه ژانویه 50 ساله شد، به گفته شاهدان، از ژنو سوییس توسط یک آمبولانس زرد و آبی به پاریس منتقل شد. در حین ورود به بیمارستان صورت و بدن شوماخر با پارچه‌ای آبی پوشانده شده بود و حدودا ده نفر همراه او بودند. درمان از صبح روز سه‌شنبه آغاز شد و انتظار می‌رود شوماخر امروز به خانه‌اش در ژنو بازگردد. پروفسور مناش اصرار داشت به‌دلیل قوانین محرمانه ماندن بیمار، این درمان نیز سری باقی بماند. شوماخر قبلا دوبار با هلیکوپتر به این بیمارستان منتقل شده بود.

مایکل شوماخر در سال 2013 مشغول اسکی با پسرش میک بود که طی حادثه‌ای با یک سنگ برخورد کرد. این ضربه کلاه ایمنی مایکل را شکافت و باعث ایجاد لخته خون در سرش شد. شوماخر پنج‌بار با تیم فراری و دوبار با تیم بنتون قهرمان فرمول یک شده بود. هزاران هوادار فرمول یک از سراسر دنیا برای شوماخر آرزوی سلامتی کرده‌اند.

خانواده شوماخر و مدیر برنامه‌هایش هنوز در این رابطه هیچگونه اظهار نظر رسمی نکرده‌اند.

نظر شما