شناسهٔ خبر: 35276363 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سازمان ملل: ائتلاف آمریکایی در سوریه مرتکب جنایت جنگی شده است

سازمان ملل با انتشار گزارشی مفصل، حملات ائتلاف آمریکایی ضد داعش در سوریه را به‌مثابه جرایم جنگی عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سازمان ملل حملات ائتلاف آمریکایی ضد داعش در سوریه را به‌مثابه جرایم جنگی عنوان کرد.

در همین ارتباط بازرسان سازمان ملل در گزارشی اعلام کردند که نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا، حملات هوایی را در سوریه انجام دادند که بیشتر تلفات آن شامل افراد غیرنظامی و شهروندان عادی بوده است.

در این گزارش گفته شده ائتلاف نظامی به سرکردگی آمریکا در حملات هوایی در سوریه به طور محتمل مرتکب جرایم جنگی شده است.

ائتلاف نظامی به سرکردگی آمریکا پس از روی کارآمدن گروه تروریستی داعش در سال ۲۰۱۴ به بهانه مبارزه با تروریست در عراق و سوریه مستقر شد، اما در مواردی منابع محلی از بمباران مناطقی از سوی ائتلاف آمریکایی خبر می‌دادند که زمینه را برای پیشروی تروریست‌ها فراهم می‎‌کرد و همین موضوع باعث شد تا بسیاری این ائتلاف نظامی را به حمایت از تروریسم متهم کنند.

کشته شدن افراد غیرنظامی در سوریه در جریان حملات ائتلاف آمریکا از سوی خود این ائتلاف نیز تائید شده و پیشتر دفتر مطبوعاتی این ائتلاف با انتشار گزارشی اعلام کرده بود که از اگوست ۲۰۱۴ تا دسامبر ۲۰۱۸، در نتیجه حملات هوایی در سوریه، حداقل ۱۱۹۰ غیرنظامی کشته شده‌اند، هرچند منابع موثق آمار قربانیان حملات ائتلاف در سوریه را بسیار بیشتر از آمار اعلام شده عنوان کرده‌اند.

نظر شما