شناسهٔ خبر: 35276128 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جمع آوری وسایل بازی غیر ایمن از بوستانهای مهاباد

وسایل بازی غیر ایمن از بوستانهای مهاباد برچیده و جمع آوری می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز مهاباد؛ شهردار مهاباد گفت: وسایل بازی غیر ایمن از بوستا‌نهای سطح شهر برچیده می‌شود.

کامران فاتح، با اشاره به اهتمام مدیریت شهری برای استفاده از وسایل بازی ایمن و استاندارد و با تأکید بر اینکه شهرداری موظف به برقراری ایمنی و استانداردسازی وسایل شهربازی بوستانهاست، افزود: وسایل بازی ارتباط مستقیم با سلامتی کودکان دارد و وجود وسایل غیراستاندارد و خطرآفرین در بوستانها جمع‌آوری خواهد شد.

فاتح گفت: در بسیاری از بوستا‌نهای مهاباد، علاوه بر وسایل بازی کودکان، سایر سازه‌ ها نیز نیازمند مرمت و استانداردسازی است که بهبود وضع آنها در اولویت برنامه‌ های شهرداری قرار دارد.

وی تصریح کرد: در برخی بوستانها از جمله بوستان ملت حتی خاک فضای سبز هم قدرت و غنای خود را از دست داده و بخشهایی از سازه‌ های موجود از جمله جدول‌گذاری، سیمان‌کاری و صندلی‌ها فرسوده شده و نیازمند بازسازی دوباره است.

شهردار مهاباد گفت: با توجه به اینکه مهاباد یک شهر گردشگرپذیر است و در طول سال میهمانان زیادی از داخل و خارج کشور وارد این شهر می‌شوند، توجه به فضای سبز، بوستانها و به طور کلی مبلمان شهری اهمیت ویژه‌ای دارد.

فاتح، با اشاره به اینکه مهاباد دارای ۱۳۸ هکتار فضای سبز است، افزود: باتوجه به جمعیت ۱۸۲ هزار نفری این شهر، سرانه فضای‌ سبز هر شهروند مهابادی هفت متر و ۵۵ سانتیمتر است که این میزان قابل مقایسه با میانگین استانی و کشوری نیست.

شهردار مهاباد اضافه کرد: علاوه‌ بر بازسازی بوستانها، راه‌اندازی بوستانهای کوچک محلات در مناطقی که زمین از سوی راه و شهرسازی با کاربری فضای سبز وجود داشته باشد، در برنامه‌ شهرداری قرار دارد و با هرگونه تغییر کاربری این فضاهای‌ سبز مخالفت خواهد شد.

نظر شما