شناسهٔ خبر: 35276113 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

عکاس ایرانی برنده کمک هزینه آژانس گیتی ایمیجز

هاشم شاکری به همراه آنا بویاززیس (Anna Boyiazis) و دنیل ولپ (Daniele Volpe) کمک هزینه ۱۵ هزار دلاری سال ۲۰۱۹ آژانس عکس گیتی(Getty Images) را برای ادامه پروژه‌های مستند بلندمدت دریافت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گیتی ایمیج این دومین سالی است که این کمپانی رسانه ای کمک های بلاعوض خود را به عکاسان برای تکمیل پروژه های مستند بلندمدت اعطا می کند.

هاشم شاکری، عکاس ایرانی با مجموعه عکسی با عنوان مرثیه ای برای مرگ هامون به دلایل و تأثیرات خشک شدن دریاچه هامون در استان سیستان و بلوچستان پرداخته است که چگونه فروپاشی اکوسیستم وابسته به تالاب هامون روی داده است.

 

 

"Anna Boyiazis" آنا بویاززیس عکاس آمریکایی  این کمک هزینه را برای پروژه خود با عنوان پیدا کردن آزادی در آب درمورد زنان و دختران زنگبار در آفریقا دریافت کرد که با لباس متناسب با عقاید اسلامی در حال گذراندن درس شنا هستند.

 

 

ولپ، عکاس ایتالیایی مستقر در گواتمالا برای پروژه خود با عنوان نسل کشی در Ixil از زندگی افراد بازمانده از یک نسل کشی موفق به دریافت کمک هزینه شد. این نسل کشی در اوایل دهه ۸۰ میلادی توسط دولت رئیس جمهوری افراین ریوس مونت (Efraín Ríos Montt’s) صورت گرفت.

 

 

داوران این کمک هزینه از «اندی گریناسر» (Andy Greenacre) مدیر عکاسی مجله تلگراف و عکاسانی همچون «فاینبار اورلی» (Finbarr O’Reilly)، «سونیل گوپتا» (Sunil Gupta) در کنار «هیلاری رابرتز» (Hillary Roberts) مربی ارشد عکاسی در موزه جنگ امپریال (Imperial War Museum) و «فیونا شیلدز» (Fiona Shields) سردبیر بخش عکاسی روزنامه گاردین تشکیل شده بود.

این دومین سالی است که گیتی ایمیج کمک های بلاعوض خود را که جایگزین کمک های مالی تحریریه این کمپانی رسانه ای شده است، اعطا می‌کند. پیشتر کمک‌های مالی تحریریه این آژانس عکس به «رز ماری کرومول» (Rose Marie Cromwell)، «جولیو دی استورکو» (Giulio Di Sturco) و «لئوناردو پونگو» (Léonardo Pongo) اهدا شده بود./ ایرنا

 

کلمات کلیدی

هاشم شاکری

آژانس گیتی ایمیجز

مرثیه‌ای برای مرگ هامون

نظر شما