شناسهٔ خبر: 35274705 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

وقوع انفجار نزدیک سفارت آمریکا در کابل/ جلسه شورای امنیت برای بررسی اوضاع افغانستان

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- در آستانه سالگرد حادثه تروریستی 11 سپتامبر در آمریکا،انفجار راکت در نزدیکی سفارت آمریکا در پایتخت افغانستان روی داد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، شبکه تلویزیونی العربیه به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس از وقوع انفجار نزدیک سفارت آمریکا در کابل پایتخت افغانستان خبر داد.
در آستانه سالگرد حادثه تروریستی 11 سپتامبر در آمریکا،انفجار راکت در نزدیکی سفارت آمریکا در پایتخت افغانستان روی داد.پس از نمایان شدن دود در مرکز کابل و شنیده شدن صدای آژیرهای خطر، بلند گوی سفارت آمریکا به کارکنان خبر داد انفجار راکت در نزدیک سفارت روی داده است.
مقامات افغانستان یا دیگر ناظران ناتو که در نزدیکی محل انفجار سکونت دارند هنوز در این باره اظهار نظر نکرده اند.
از زمان لغو ناگهانی مذاکرات طالبان با مقامات آمریکا از سوی رئیس جمهور این کشور در آستانه انعقاد توافق برای پایان دادن به بزرگترین جنگ آمریکا ، این اولین مرتبه ای است که کابل شاهد وقوع انفجاری بزرگ است.
هنوز مشخص نیست مذاکرات طلبان- آمریکا آیا از سرگرفته خواهد شد یاخیر.

تلفات زیاد طالبان در استان تخار افغانستان
چهل نفر از اعضای طالبان در حملات هوایی نیروهای ارتش در استان تخار در شمال افغانستان کشته شدند.
"جواد هجری" سخنگوی استانداری تخار اعلام کرد: پنج فرمانده و سی و پنج عضو طالبان براثر حملات هوایی نیروهای ارتش در شهرستان های "درقد" و "خواجه بهاالدین" استان تخار کشته و سی عضو دیگر طالبان زخمی شدند.
شهرستان های "درقد" و "ینگی قلعه" استان تخار براثر حملات دیروز طالبان به تصرف اعضای این گروه در آمده بود.
مقامات استان تخار اعلام کردند: نظامیان افغان از این دو شهرستان عقب نشینی تاکتیکی کرده اند.
خبر دیگر اینکه سخنگوی فرماندهی پلیس استان ننگرهار در شرق افغانستان از کشته شدن یک مسوول امنیتی در شهر جلال آباد مرکز این استان خبر داد.
وی افزود: «محمد زمان» معاون آموزشی ریاست امنیت ملی ننگرهار صبح امروز چهارشنبه در حمله افراد مسلح ناشناس کشته شد.

جلسه شورای امنیت برای بررسی اوضاع افغانستان
همزمان با هجدهمین سالگرد حملات یازده سپتامبر، شورای امنیت سازمان ملل روز سه شنبه برای بررسی اوضاع افغانستان و تشدید تنش ها در این کشور تشکیل جلسه داد.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، کارن پیرس نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل در این نشست ضمن محکوم کردن حملات اخیر طالبان در افغانستان گفت: طالبان با انجام حملات اخیر فرصت دستیابی به توافق با آمریکا را از دست داد. طالبان باید حسن نیت خود را ثابت و به خاطر محقق شدن صلح حملاتش را متوقف کند. در این جلسه علاوه بر نماینده انگلیس نمایندگان آمریکا، فرانسه، روسیه، کویت و چند کشور دیگر به بیان نقطه نظرات کشورشان در خصوص تحولات افغانستان پرداختند.


نظر شما