شناسهٔ خبر: 35274601 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مذاکرات آمریکا و طالبان روی میز 360 درجه

جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی «360 درجه» به بررسی مذاکرات اخیر بین آمریکا و طالبان می‌پردازد.

صاحب‌خبر -

به‌ گزارش خبرگزاری فارس، «افغانستان» همواره منطقه‌ای جذاب برای ایالات متحده بوده است و سران این کشور هیچ‌گاه علاقه خود برای حکم‌رانی بر این منطقه را مخفی نکردند. از زمان جنگ آمریکا و افغانستان و حضور چندین ساله نیروهای آمریکایی در این کشور تا به امروز، ورود به افغانستان یک معمای لاینحل برای روسای جمهور آمریکا بوده است.

مذاکرات بین آمریکا و طالبان چند ماهی است که دنبال می‌شود و آمریکایی‌ها با سیاست حل مشکلات افغانستان، گزینه مذاکره را پیشنهاد داده‌اند. این موضوع در حالی است که اغلب سیاستمداران افغانی، تنها راه حل برای مشکلات کشورشان را تعامل افغانی- افغانی می‌دانند و هر گونه مذاکره با آمریکا را اشتباهی بزرگ قلمداد می‌کنند.

برنامه این هفته «360 درجه» به بررسی این مذاکرات پرداخته و با نمایش بدعهدی‌های ایالات متحده در مذاکره با ایران و کره شمالی، سرانجام این گفتگوها را از منظر کارشناسان به تصویر می‌کشد.

«360 درجه» مجموعه مستندهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است که با توجه به اتفاقات و سوژه‌های مهم هر هفته با تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدهادی نعمت‌اللهی، جمعه‌ها ساعت 21:30 از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما