شناسهٔ خبر: 35274446 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

توضیحات پلیس فتا درباره نحوه استعلام مالکیت سیم‌کارت‌ها

پلیس فتا درباره نحوه استعلام مالکیت سیم‌کارت‌ها از طریق سامانه پیامکی توضیحاتی داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ مصطفی نوروزی رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا درباره وجود داشتن سیم‌کارت بدون هویت در کشور بیان داشت: سیم‌کارت بدون هویت در شبکه ارتباطی کشور وجود ندارد، ولی متأسفانه برخی دفاتر و نمایندگی‌های اپراتور تلفن همراه بدون حضور شخص و ارائه مدارک اقدام به ثبت سیم‌کارت به نام افراد می‌کنند.

سرهنگ نوروزی در ادامه به شهروندان توصیه کرد: از ارائه تصاویر مدارک هویتی خود به مراجع غیررسمی خودداری کنند، زیرا در صورت مفقودی سیم‌کارت و یا ارائه سیم‌کارت خود به دیگران، تمام مسئولیت قانونی با فردی می‌باشد که سیم کارت به نام او است.

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا اشاره کرد: هموطنان در صورت مفقودی سیم‌کارت‌شان در اسرع وقت اقدام به سوزاندن سیم‌کارت و یا مسدود کردن آن کنند.

این مقام انتظامی افزود: شهروندان می‌توانند با ارسال کد ملی به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۵۰ یا گرفتن استعلام از وب‌سایت CRA.IR از تعداد سیم‌کارت‌هایی که به نامشان است مطلع شوند و اگر از سیم‌کارت‌هایشان و یا مدارک هویتی‌شان سوءاستفاده شده مطلع شوند و برای طرح شکایت و مسدود کردن سیم‌کارت اقدام کنند.

سرهنگ نوروزی در پایان گفت: همانطور که می‌دانیم نظارت بر سیم‌کارت‌ها از طریق وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات می‌باشد لذا از وزارت ارتباطات خواهانیم فرآیند ثبت نام و صدور سیم‌کارت را با احراز هویت از طریق مکانیزم‌های بیومتریک راه‌اندازی نماید تا دیگر شاهد تخلفات و مشکلات این چنینی نباشیم. همچنین هموطنان عزیز در صورت مواجه شدن با هرگونه تخلفی می‌توانند آن را از طریق وب سایت پلیس فتا گزارش کنند.

نظر شما