شناسهٔ خبر: 35274413 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سازمان ملل: حملات ائتلاف آمریکا در سوریه به‌مثابه جرایم جنگی است

سازمان ملل گفت حملات سال جاری ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش در سوریه، با جرایم جنگی برابری می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان ملل در گزارش جدیدی اعلام کرد که حملات سال جاری ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا در سوریه به‌مثابه جرایم جنگی است.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، بازرسان سازمان ملل امروز (چهارشنبه) گزارش کردند که نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا در سال جاری میلادی حملات هوایی را در سوریه انجام دادند که به تلفات بیشماری از غیرنظامیان منجر شده است.

این نهاد بین‌المللی ادامه داد که ائتلاف تحت رهبری آمریکا در حملات هوایی خود، احتیاط لازم را در پیش نگرفته است و احتمالاً جرایم جنگی صورت گرفته است.

پیش از این نیز، نهاد «شبکه حقوق بشر سوریه» طی گزارشی اعلام کرد که در طول عملیات ائتلاف آمریکایی در رقه ۲۳۲۳ نفر از جمله ۵۴۳ کودک و ۳۴۶ زن کشته شدند. عملیاتی که از نوامبر ۲۰۱۶ تا سپتامبر ۲۰۱۷ به طول انجامید. (جزئیات بیشتر)

اوایل تیرماه نیز، ائتلاف آمریکا به کشتن دست‌کم ۱۳۱۹ غیرنظامی در حملات جنگنده‌های این ائتلاف به سوریه و عراق اعتراف و «کارگروه مشترک عملیات عزم راسخ» در گزارش ماهانه خود اعلام کرد که در حملات جنگنده‌های ائتلاف بین اوت ۲۰۱۴ تا پایان مه ۲۰۱۹ دست‌کم ۱۳۱۹ غیرنظامی کشته‌ شده‌اند. (جزئیات بیشتر)

دولت آمریکا بعد از آنکه گروهک  سَلَفی-تکفیری داعش سال ۲۰۱۴ بخش‌هایی از عراق و سوریه را به اشغال خود درآورد، ائتلافی با هدف ادعایی حمله به مواضع این گروهک تروریستی تشکیل داد. این ائتلاف، علی‌رغم تبلیغات گسترده برای تشکیل، موفقیتی در مبارزه با داعش به دست نیاورد.

ائتلاف ادعایی آمریکا علاوه بر این، در مقاطعی حتی به نفع داعش وارد عمل شد و با بمباران مواضع گروه‌های در حال مبارزه با این گروهک تروریستی راه را برای پیشروی‌های آن هموار کرد.

در سالهای اخیر اسنادی از دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا منتشر شد مبنی بر اینکه واشنگتن سال ۲۰۱۲ به درستی پیش‌بینی کرده بود که ادامه سیاست‌های این کشور به تشکیل یک «قلمرو سلفی» در شرق سوریه و در همسایگی مرز غربی عراق منجر خواهد شد اما این موضوع را نه تنها تهدید منظور نکرده، بلکه آن را در راستای منافع آمریکا دانسته بود. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

نظر شما