شناسهٔ خبر: 35274389 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

پیرامون رکورد برترین گلزن جهان صورت گرفت؛

حمله کریس به شهریار/ رونالدو خودش را به‌ آن راه زد که دایی را نمی‌شناسد+ عکس

کریستیانو رونالدو با به ثمر رساندن 4گل مقابل لیتوانی با 93 گل فاصله خود با علی دایی را در جدول برترین گلزنان جهان به عدد16 رساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم‌های ملی فوتبال پرتغال و لیتوانی در چارچوب رقابت‌های مقدماتی یورو 2020 شب قبل به مصاف هم رفتند.تیم ملی پرتغال توانست با نتیجه 5 بر یک در این دیدار به پیروزی برسد. کریس رونالدو در این بازی 4 گل به ثمر رساند و با رکورد 93 گل ملی  پشت سر علی دایی اسطوره فوتبال ایران قرار دارد و البته فاصله خود با علی دایی را در جدول برترین گلزنان فوتبال جهان به عدد16 رساند. شهریار فوتبال ایران در 149 بازی ملی 109 گل به ثمر رسانده است. نگاهی به تاریخچه حضور رونالدو در تیم ملی پرتغال نشان می دهد این اعجوبه فوتبال  در سال 2003 به تیم ملی راه‌یافت و در سال 2010، کاپیتانی تیم ملی‌اش را بر عهده گرفت.

کریستیانو رونالدو در طول 16 سالی که در تیم ملی پرتغال عضویت دارد 93 گل به ثمر رسانده است و این یعنی میانگین حدود 6 گل(دقیقا"5/8) در هر سال. البته که اگر بخواهیم میانگین گل زده او را با دایی مقایسه کنیم نتیجه بدجوری به نفع شهریار ایرانی خواهد بود. دایی در دوازده سال حضورش در تیم ملی ایران 109 گل به ثمر رسانده و میانگین 9 گل در سال را برای خودش رقم زده است. اما نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که رونالدو در 34 سالگی در اوج است و هرسال بر تعداد گل‌هایش اضافه می‌کند.  

t0UrGRjYaT8c

رونالدو حالا در فهرست بهترین گلزنان فوتبال ملی دنیا فاصله خود با نزدیک‌ترین رقیبش فرانتس پوشکاش را 9 گل کرده و پوشکاش با 84 گل ملی بعد از رونالدو در رتبه سوم این فهرست قرار دارد.

با توجه به اینکه دایی حالا بازنشسته شده بعید به نظر می‌رسد رونالدو به این زودی‌ها قصد کنار گذاشتن فوتبال ملی را داشته باشد و از این شانس برخوردار است که خود را به رکورد خارق‌العاده دایی برساند. تیم ملی پرتغال در مقدماتی یورو 2020 چهار بازی دیگر در پیش دارد و رونالدو اگر در این بازی‌ها مثل دیشب درخشان ظاهر شود شانس زیادی برای کم کردن فاصله‌اش با دایی دارد.

کریس رونالدو دیشب و بعد از این پیروزی و رسیدن به رکورد 93 گل ملی گفت: آیا بازیکنی هست که بیشتر از من گل زده باشد؟ شکی در این موضوع نیست که او به قول معروف خودش را به آن راه زده است، چرا که بی تردید از رکورد دایی مطلع است، البته جالب است بدانید این دو بازیکن در جام جهانی 2006 با هم رودرو شدند که رونالدو در آن بازی یکی از دو گل تیمش را درون دروازه میرازپور جای داد.

به هر حال پرتغال 19و22 مهر به ترتیب با لوکزامبورگ و اوکراین بازی دارد و در 23و26آبان ماه نیز با لیتوانی و بازهم با لوکزامبورگ بازی دارد و این 4 بازی می تواند فرصت مغتنمی برای این ستاره باشد تا رکورد برترین گلزن جهان را به خود اختصاص بدهد. البته معلوم نیست هموطن کی روش تا کی می خواهد فوتبال بازی کند و همین موضوع می تواند دلیلی بر آن باشد تا رکورد دایی را بشکند، اتفاقی که به دلیل حس وطن پرستی امیدواریم هرگز اتفاق نیفتد.

نظر شما