شناسهٔ خبر: 35274277 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صبحانه آنلاین | لینک خبر

تمام کالاهای گروه ۴ ترخیص نخواهند شد

معاون فنی گمرک ایران گفت: بعد از ممنوعیت واردات کالاهای گروه ۴، قسمتی از کالاها تامین ارز شده و یا منشا ارزشان مشخص شده بود که با بخشنامه جدید اجازه ترخیص این کالاها صادر شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش صبحانه،چندی پیش گمرک ایران از امکان ترخیص قسمتی از کالاهای مشمول گروه ۴ براساس تصمیمات اتخاذ شده در هفتمین جلسه شورای بازرگانی و ابلاغیه وزیر صمت خبر داد که متعاقب آن شائبه هایی نیز در رابطه با گشایش درهای گمرک به روی تمامی کالاهای مشمول گروه ۴ ایجاد شد.
به گزارش صبحانه، به گزارش صبحانه، صبحانه

در این راستا مهرداد جمال ارونقی معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران، در پاسخ به این سوال که آیا با این مصوبه جدید، درهای گمرک به روی تمامی کالاهای مشمول گروه ۴ کالایی باز خواهد شد، گفت: زمانی که ممنوعیت واردات کالاهای مشمول گروه ۴ را اعلام کردند بعضی از این کالاها تامین ارز شده بودند و یا منشا ارزشان توسط بانک مشخص شده بود.

وی افزود: مشخص شدن منشا ارز و یا تامین ارز شدن بعد از ممنوعیت، حق مکتسبه ای را برای صاحبان کالا ایجاد کرده بود که در نهایت چندی پیش این موضوع در جلسه شورای بازرگانی مطرح و مقرر شد کالاهای مذکور تعیین تکلیف شوند.

ارونقی ادامه داد: در همین راستا نیز وزارت صنعت، معدن و تجارت صرفا با ترخیص کالاهای گروه چهارمی که تامین ارزشان بعد از ممنوعیت توسط بانک های عامل یا بانک مرکزی صورت گرفته و یا منشا ارزشان مشخص شده بود موافقت کرد و گمرک و سایر سازمان ها نیز این موضوع را پذیرفتند.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه قبلی امکان ترخیص کالاهای مذکور وجود نداشت، اظهار داشت: با مصوبه جدید شورای بازرگانی، صاحبان کالا می توانند با مراجعه به سازمان های مربوطه، نسبت به ویرایش، اصلاح، تمدید و یا صدور ثبت سفارش اقدام کنند و پس از اظهار به گمرک، تشریفات مربوط به ترخیص را طی کنند.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران تصریح کرد: این موضوع به منزله باز شدن درهای گمرک به روی کالاهای مشمول گروه ۴ نیست بلکه صرفا قسمت کوچکی از این کالاها که شرایط ذکر شده را داشته باشند، ترخیص خواهند شد./تسنیم










نظر شما