شناسهٔ خبر: 35274271 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

انواع کابینت های موجود در بازار کدام است؟

صاحب‌خبر -

در دنیای امروزی کابینت ها نه تنها بخش مهمی از اسکلت و ساختار یک آشپزخانه را تشکیل می دهند بلکه بدلیل نوع طراحی آشپزخانه ها و اشراف به فضای آن، نقش بسزایی را در دکوراسیون خانه ها دارا هستند. بطور معمول همه ما روزانه بخشی از زمان خود را در آشپزخانه سپری می کنیم بنابراین دقت و حساسیت در انتخاب جنس کابینت ها می تواند رضایت نهایی ما از فضای آشپزخانه را به دنبال داشته باشد. در گذشته های بسیار دور آشپزخانه های ایرانی سبکی متفاوت از زمان حال داشت و نوع کاربری آن هم متفاوت بود. شاید صرفا محلی برای پخت غذا محسوب می شد با طاقچه هایی برای قرار دادن وسایل اندکی که وجود داشت. اما امروزه آشپزخانه ها میزان کاربرد بیشتری داشته و حتی به عنوان یک فضا برای دورهمی های روزانه خانوادگی، صرف صبحانه و عصرانه و ... استفاده می شود. انواع متفاوتی از کابینت در بازار وجود دارد.

برای انتخاب کابینت مناسب، نیاز به اطلاعات فنی و کافی از ویژگی هر یک از انواع کابینت های موجود در بازار داریم. علاوه بر جنس، سبک و رنگ هم در انتخاب کابینت تعیین کننده است. در حال حاضر انواع مختلفی از کابینت آشپزخانه مانند کابینت فلزی، ام دی اف، تمام چوب، پی وی سی، ممبران و .. در بازار موجود است که بطور مختصر ویژگی های مهم آنها را مورد بررسی قرار می دهیم:

کابینت های تمام فلزی، این نوع کابینت ها از قدیمی ترین کابینت ها هستند که در گذشته بسیار پرکاربرد بود اما با گذشت زمان و ورود متریال جدید استفاده از آنها کمرنگ شده است. با اینحال هنوز هم بدنه بخش قابل توجهی از کابینت های مورد مصرف فلزی است. مهمترین مزیت این کابینت ها قیمت پایین آنهاست.

کابینت های تمام چوب، شاید کمتر کسی باشد که علاقه ای به داشتن یک دست کابینت تمام چوب نداشته باشد. این کابینت ها بیشتر در سبک کلاسیک کاربرد دارند و بستگی به نوع چوب مورد استفاده در آن ها بسیار شیک، لوکس و اشرافی هستند. به دلیل استفاده از چوبهای خوش نقش و خوش رنگی مثل گردو، بلوط، گیلاس، افرا فضای روح بخش و زنده توام با حس آرامشی از جنس طبیعت را در آشپزخانه ایجاد می کنند. اما یکی از معایب بزرگ کابینت های تمام چوب قیمت بالای آنهاست. کابینت های چوب طبیعی معمولا دارای کنده کاری، منبت کاری، تاج و سر ستون های زیبا هستند. به علت تنوع در چوبهای مورد استفاده و همچنین استفاده ترکیبی از آن ها، طیف رنگی متفاوتی را برای سلیقه های مختلف شامل می شوند. این نوع کابینت از گذشته تا به امروز طرفداران زیادی دارد.

کابینت های ام دی اف، ام دی اف یک متریال پرکاربرد در ساخت کابینت است. در بازار ایران کشش قابل توجهی به استفاده از این نوع کابینت دیده می شود. دلیل محبوبیت این نوع متریال، استفاده از مواد چوبی در ساخت ام دی اف می باشد و همانطور که می دانیم ام دی اف از ترکیب الیاف چوبی، چسب و سایر مواد افزودنی ساخته می شود. بدلیل امکان استفاده از روکش های متنوع در ام دی اف، تنوع زیادی را در کابینت های ام دی اف می توان دید.

کابینت های هایگلاس و ممبران از انواع کابینت های ام دی اف محسوب می شوند. کابینت هایگلاس از ورق ام دی اف روکش شده با لایه  پلکسی گلاس براق و درخشنده ساخته می شود. براق بودن این نوع روکش، فضایی مدرن را در آشپزخانه ایجاد می کند و جذابیت خوبی برای مشتری ها دارد. کابینت های های گلاس بدلیل براق بودن مناسب برای آشپزخانه های با نور کم و کوچک می باشند. تنوع رنگی بالا در این نوع کابینت ها از دیگر دلایل محبوبیت آنهاست.

پیشرفت ماشین آلات و امکان اجرای کنده کاری بر روی ام دی اف خام، نسل جدید، زیبا و لوکسی از کابینت ها تحت عنوان کابینت ممبران را پدید آورده است. روش ساخت بدین شکل است که روکش پی وی سی یا روکش طبیعی توسط روشی خاصی و با استفاده از غشاء ممبران بر روی سطح کنده کاری ام دی اف وکیوم می شود. کابینت های ممبران بیشتر در سبک کلاسیک هستند.

کابینت های تمام پی وی سی، این نوع کابینت ها از ورق های پلی وینیل کلراید فشرده شده ساخته می شوند. بطور صد درصد ضدآب هستند و با هدف کاربرد در فضاهای بسیار مرطوب مانند سرویس دستشویی و حمام طراحی شده اند. از انواع دیگر کابینت سبک تر بوده و قیمت بالاتری نسبت به کابینت های ام دی اف دارند.

شما عزیزان جهت بازدید از انواع کابینت‌ها و خرید کابینت می‌توانید به سایت خوگر پلاس مراجعه کنید.

نظر شما