شناسهٔ خبر: 35273894 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

تاکیدات امروز روحانی/امیدواری درمورد احکام کارگران هفت تپه/نظر دولت درباره حضور زنان در ورزشگاه

71381

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) بیستم شهریور ماه ۱۳۹۸ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین  حسن روحانی در جلسه هیأت دولت خاطر نشان کرد: در شرایطی که دشمن همه فشارهای اقتصادی را بکار گرفته است. نباید برخی از تندروی ها و مسیرهای غیردقیق که مردم را آزار می‌دهد در جامعه اجازه بروز پیدا کند، چرا که مردم به اندازه کافی با غصه و سختی مواجه هستند و نباید اجازه داد که براساس بی‌دقتی‌ها غصه جدیدی بر مردم وارد شود.

همچنین در جلسه امروز هیئت وزیران، ضمن تصویب تعدادی از پیشنهادات دستگاه های اجرایی از تلاش های همه دستگاه های مسئول در اعزام و ارائه خدمات به حجاج بیت الله الحرام از جمله حوزه نمایندگی ولی فقیه، سازمان حج و زیارت، هواپیمایی هما، فرودگاه ها، نیروی انتظامی و کارگزاران حج عربستان قدردانی شد.

مشروح گفت‌وگوهای محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی ربیعی سخنگوی دولت، یا جنیدی معاون حقوقی رئیس‌جمهوری، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش با خبرنگاران را نیز می‌توانید در لینک‌های زیر دنبال کنید.

حضور بانوان در ورزشگاه‌ها به مصلحت نیست

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه اگر فضای ورزشگاه‌ها مناسب حضور بانوان باشد از نظر دولت حضور بانوان در ورزشگاه‌ها منعی ندارد، تصریح کرد که با فضای فعلی که در ورزشگاه‌ها وجود دارد ؛ حضور بانوان در ورزشگاه‌ها به مصلحت نیست.

اظهار امیدواری وزیر کار به حل مسئله احکام صادره برای کارگران معترض هفت تپه

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام خبر تشکیل کمیسیونی از سوی دولت و دادن مسئولیت پی‌گیری احکام صادر شده برای کارگران به وزارت خانه‌های دادگستری، کار ، اطلاعات و همچنین معاونت حقوقی ریاست جمهوری، گفت: امیدوارم با ورود آیت الله رئیسی و دستور رسیدگی مجدد، با صدور احکام جدید موضوع برطرف شود.

نپذیرفتن FATF خودتحریمی است/دولت موافق حضور زنان در ورزشگاه‌ها است

علی ربیعی سخنگوی دولت گفت: دولت موافق حضور زنان در ورزشگاه‌هاست و طبق گزارش وزیر ورزش، زیرساخت‌های لازم مثل معبر، مکان، سرویس های جداگانه در همه ورزشگاه‌ها آماده است. وی همچنین درباره اینکه گفته می‌شود دولت و مجلس با مجمع تشخیص مصلحت به نتیجه رسیده‌اند که FATF بررسی نشود، گفت: FATF اصلا ورای مسائل تحریم مدنظر دولت قرار دارد  و دولت بر مواضع خود درباره FATF پافشاری می‌کند. اگر تحریم هم وجود نداشته باشد، بدون FATF مبادله بانکی انجام نمی‌شود؛ یعنی نپذیرفتن FATF خودتحریمی است.

ورود خانم‌ها به استادیوم هیچ منع قانونی ندارد

لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس‌جمهوری در واکنش به خودسوزی یکی از دختران طرفدار ورود به ورزشگاه با تاکید بر اینکه ورود خانم‌ها به استادیوم هیچ منع قانونی ندارد، اظهار کرد: سلب حق معنایی ندارد و دولت هم همین موضع را دارد و معتقد است که باید از این مساله حمایت کنیم.

افزایش قیمت حمل و نقل در ایام اربعین تخلف است

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی  درباره قیمت وسایل حمل و نقل در ایام اربعین، اظهار کرد: راه آهن، حمل و نقل جاده‌ای و هواپیما به هیچ وجه افزایش قیمت ندارند و اگر کسی افزایش قیمت را اعمال کند تخلف است و با او برخورد می‌شود.

۱۴ میلیون دانش‌آموز از مهر به مدرسه می‌روند

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه ۱۴ میلیون دانش‌آموز در ابتدای مهر به مدرسه می‌روند از حل مشکل کمبود نیروی انسانی تا مهرماه خبر داد و اظهار کرد: پروژه مهر، پروژه‌ای است که از چند ماه قبل در وزارت آموزش و پرورش آغاز شده است و تمامی استان‌ها، واحدها و مناطق در این خصوص فعال هستند و سازماندهی نیروی انسانی نیز انجام شده است.
 

انتهای پیام

نظر شما