شناسهٔ خبر: 35273854 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شورای همکاری: اظهارات نتانیاهو «تحریک‌آمیز و تجاوزکارانه» است

شورای همکاری خلیج‌فارس اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره الحاق «دره اردن» در کرانه باختری به این رژیم را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبداللطیف الزیانی» دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس اظهارات روز گذشته «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره الحاق «دره اردن» در کرانه باختری به این رژیم را «تحریک‌آمیز و تجاوزکارانه» خواند.

الزیانی توضیح داد که این ادعاهای نتانیاهو با قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل منافات دارد.

طبق گزارش شبکه سعودی العربیه، وی همچنین موضع قاطع شورای امنیت در حمایت از ملت فلسطین را خواستار شد و از جامعه جهانی خواست تا نقض حقوق ملت فلسطین در اراضی اشغالی را محکوم کند.

در پی سخنان روز گذشته (سه‌شنبه) نتانیاهو درباره الحاق بخش بزرگی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی، سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای این سخنان را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که سخنان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، تجاوزی دیگر به حقوق فلسطینیان و نقض صریح قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل است.

«یوسف بن احمد العثیمین» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز گفت که دولت سعودی خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده در سطح وزرای خارجه برای بررسی «تنش‌آفرینی خطرناک» اسرائیل شده است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه رسما اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات پیش‌رو و تشکیل کابینه جدید، شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری و بخش‌های مهمی از این منطقه را به اسرائیل الحاق می‌‌کند.

او که در یک نشست خبری در قدس اشغالی صحبت می‌کرد، با نمایش یک نقشه مجعول، در تشریح طرح خود برای گسترش اشغالگری رژیم صهیونیستی و غصب بخش دیگری از اراضی فلسطینی‌ها، گفت در صورت پیروزی در انتخابات، بلافاصله «دره اردن» و شمال «بحر المیت» (دریای مرده) را تحت حاکمیت فلسطین اشغالی اعلام می‌کند.(جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ 

نظر شما