شناسهٔ خبر: 35273623 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

لشگرکشی لمپن‌ها برای وارونه‌نمایی واقعیت؛

مجلس ترحیم «دختر آبی» در اینستاگرام/ آیسان احتشامی: من زنده‌ام!/ وقتی دختر استادیوم رفته آزاد است و دیگری خودکشی کرده است/ پدر مرحومه خدایاری: از سوءاستفاده‌کنندگان خون دخترم نمی‌گذرم/ آیا با رسانه‌های کذاب برخورد خواهد شد؟

اکنون بیش از پیش برای مردم ثابت شده است که سلبریتی‌ها بر خلاف ظاهرشان، تهی از فهم و صداقت هستند و امثال مطهری و سلحشوری بعنوان نماینده مجلس، عقب نماندن از سلبریتی‌ها در اظهار نظر در چنین موضوعاتی را به پیگیری مشکلات کشور ترجیح می‌دهند.

صاحب‌خبر -

گروه اجتماعی-رجانیوز: سلبریتی‌ها در جامعه ما بیش از هر چیز به اظهارات احساسی و بی اساس مشهور هستند. به این صورت که بدون کسب اطلاع از چون و چرای یک موضوعی، قیل و قال به راه می‌اندازند، درحالی که اصل ماجرا چیز دیگری است.

 

همین لمپن بازی‌های سلبریتی‌ها نیز باعث می‌شود جریانات سیاسی خاص برای پیشبرد اهداف خود، از این جماعت بعنوان ابزار استفاده کنند. چنانچه سال گذشته حجاریان-از تئوریسین‌های اصلاح‌طلبان- گفته بود که جریان اصلاحات حرف خود را باید از زبان سلبریتی‌ها بزند.

 

به گزارش رجانیوز، ماجرای خودسوزی دختر هوادار یکی از تیم‌های تهرانی از جمله حوادثی بود که اخیراً لمپن بازی سلبریتی‌ها را به نمایش گذاشت.

 

دو روز قبل بود که خبر فوت دختری که در مقابل یک واحد قضائی خودسوزی کرده بود، در صدر اخبار برخی رسانه‌ها قرار گرفت. رسانه‌های خارج نشین و رسانه‌های زنجیره‌ای خودسوزی سحر خدایاری را به ناکام ماندن او در ورود به ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی تیم محبوب‌اش ربط دادند و از همین جا بود که واکنش‌های احساسی به این ماجرا شروع شد. فوتبالیست‌ها و بازیگران بدون اینکه از اصل ماجرا مطلع باشند، ندای وامصیبتا سر دادند و حتی کار به جایی رسید که علی کریمی در اینستاگرام خود نوشت تا اطلاع ثانوی استادیوم رفتن تعطیل!

 

 

اصل ماجرا چه بود؟

چند روز قبل مرکز رسانه قوه قضائیه گزارشی مبنی بر خودسوزی یک خانم مقابل یکی از واحدهای قضایی منتشر کرد که به اظهارات یک مقام آگاه در دادگستری تهران به خودسوزی یک خانم مراجعه کننده، اشاره می‌کند.

 

طبق آنچه در این گزارش درج شده است، این فرد در اسفندماه سال  ۹۷ و در حالی که پوشش نامناسب داشته است، با ماموران نیروی انتظامی درگیر می‌شود و به آنها اهانت می‌کند که مستندات لازم در این خصوص از ناحیه ماموران تهیه و به دادسرای تهران تحویل داده می‌شود.

 

بر همین اساس برای متهم، با عنوان جریحه دار کردن عفت عمومی و توهین به ماموران، پرونده قضائی تشکیل شده و نامبرده از همان زمان با صدور قرار تامین آزاده بوده است که در روز حادثه به دادگاه مراجعه می‌کند؛ از آنجا که هنگام مراجعه وی، رئیس دادگاه در مرخصی بوده، هیچ اقدام قضائی به عمل نمی‌آید و برای سحر خدایاری وقت دیگری تعیین می‌شود. او نیز پس از خروج از واحد قضائی با بنزینی که از قبل تهیه کرده بود، مبادرت به خودسوزی می‌کند.

 

نکته قابل توجه و مغفول مانده این است که بر خلاف قیل و قال سلبریتی‌ها و برخی سیاسون سوءاستفاده کننده از موضوع که مدعی شده بودند خدایاری به شش ماه حبس محکوم شده بود، برای خدایاری هیچ دادگاهی تشکیل نشده و وی هیچ حکم محکومیتی نداشته است.

 

اظهارات پدر خدایاری

حیدر علی خدایاری در واکنش به ماهی‌گیری عده‌ای از خودسوزی دخترش با اشاره به اینکه دخترش نه بخاطر تلاش برای ورود به ورزشگاه که برای توهین و فحاشی به مامورین انتظامی به دادگاه احضار شده بود، عنوان کرد: هرکسی که می گوید سحر قربانی شده بی‌دلیل این حرف را می زند، سحر قربانی چه شده؟ یک مشکل عصبی داشته که در روزی که به دادگاه می رود باز هم اعصابش به هم می ریزد و بعد اقدام به خودکشی می کند. از افرادی که از خون دختر من سواستفاده میکنند راضی نیستم و حلالشان نمی کنم، این افراد اشتباه می‌کنند که به بهانه اتفاقی که برای سحر رخ داده دارند علیه کشور صحبت می کنند.

 

سلبریتی‌های لمپن

اولین بار نیست که سلبریتی‌ها، از فوتبالیست گرفته تا بازیگر بدون توجه به واقعیت ماجرا، تلاش می‌کنند که از آب گل‌آلود شده در جهت منافع و خواسته‌های خودشان ماهی بگیرند. چیزی که برای این جماعت اهمیت دارد نه از دست رفتن یک خانم که مطرح کردن نام خود بعنوان حامی حقوق زنان است.

 

تناقض آشکار اصلاح‌طلبان

در ماجرای قتل میترا استاد به دست نجفی اصلاح‌طلبان نه تنها دم از حقوق بانوان نزدند که حتی برای تبرئه نجفی، به مقتول برچسب پرستو هم زدند.

 

اما در ماجرای خودسوزی خدایاری اصلاح‌طلبان علم مبارزه برای احقاق حقوق زنان برداشته اند. به طوری که پروانه سلحشوری نماینده دست چندم مجلس به بهانه خودسوزی خدایاری، مردم را به برپایی آشوب دعوت می‌کند. گرچه تناقض‌ رفتاری اصلاح‌طلبان اظهر من الشمس است و یادآوری آن به مثابه یادآوری روشنایی روز است.

 

باز هم رفتار عوامانه علی مطهری

علی مطهری که به اظهارات عوامانه‌اش شناخته شده است، متاثر از فضایی که ضد انقلاب با سوءاستفاده از خودسوزی سحر خدایاری به وجود آورده اند، در توییتر خود نوشته است: مرگ سحر دختری که به خاطر ورود پسرانه به استادیوم آزادی بازداشت و در اثر شنیدن محکومیت‌اش به 6 ماه زندان خودسوزی کرد، حاکی از بی تدبیری مسئول مربوط است. فرضاً کار او غیر قانونی بوده، کافی بود چند کلمه نصیحت شود نه محکوم به زندان. حفظ نظام به این کارها نیست.

 

مطهری حتی این زحمت را به خود نداده است که بعنوان نماینده مجلس چند و چون ماجرا را پیگیری کند و با محوریت قرار دادن محکومیت دروغین، برای نظام نسخه پیچیده است!

 

البته در این بین نباید از نقش «خبرآنلاین» رسانه منتسب به علی لاریجانی در تشنج آفرینی غافل ماند. چرا که برای اولین بار این رسانه بود که خبر دروغین محکومیت خدایاری به شش ماه حبس را منتشر کرد. گرچه امروز به طور چراغ خاموش خبر را ویرایش کرده و این قسمت را حذف کرده است.

 

استفاده از تصاویر شخص دیگری برای خدایاری

نکته جالب موضوع این است که تصاویری که در این چند روز از سوی سلبریتی‌ها بعنوان تصویر سحر خدایاری پخش می‌کنند، متعلق به فردی دیگر است. به عبارتی سلبریتی‌ها و جریانات رسانه‌ای خاص برای پیش‌برد اهداف خود، تصاویر فردی زنده را با اسم سحر خدایاری منتشر می‌کنند؛ مثل زمان فتنه که رسانه‌های حامی اصلاح‌طلبان عکس‌های افراد زنده را بعنوان کشته شدگان حوادث منتشر می‌کردند تا کسب وجهه کنند.

 

 

 

نکته دیگر این است که صاحب تصاویر سوءاستفاده شده، چهار سال قبل برای ورود غیر قانونی به استادیوم اقدام کرده و از ورودش جلوگیری شده بود. حال باید از کسانی که خودسوزی خدایاری را به عدم موفقیتش برای ورود به ورزشگاه آزادی ربط می‌دهند پرسید که چطور ممکن است با «آیسان احتشامی» برخوردی نمی‌شود، اما با خدایاری می‌شود؟

 

در هر حال اکنون مشخص شده است که ماجرای خودسوزی خدایاری چه بوده و داستان سرایی‌های سلبریتی‌ها و سیاسیون اصلاح‌طلبان زائده ذهن این جماعت است. اکنون بیش از پیش برای مردم ثابت شده است که سلبریتی‌ها بر خلاف ظاهرشان، تهی از فهم و صداقت هستند و امثال مطهری و سلحشوری بعنوان نماینده مجلس، عقب نماندن از سلبریتی‌ها در اظهار نظر در چنین موضوعاتی را به پیگیری مشکلات کشور ترجیح می‌دهند.

نظر شما