شناسهٔ خبر: 35273273 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سوریه تلاش صهیونیست ها برای اشغال کرانه باختری را محکوم کرد

تهران-ایرنا- وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه ای سخنان "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری به سرزمین های اشغالی را محکوم و آن را تلاشی برای از بین بردن مساله فلسطین دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، این وزارتخانه در بیانیه خود سخنان نتانیاهو را بشدت محکوم کرد و افزود که این تصمیم رژیم صهیونیستی در چارچوب اقدامات تجاوز کارانه اسرائیل علیه ملت فلسطین و تلاش ها برای نابود کردن مساله فلسطین و در راستای طرح آمریکا موسوم به معامله قرن بعنوان جدیدترین دسیسه این رژیم با مشارکت آمریکا است.

نتانیاهو روز سه‌شنبه اعلام کرد، در صورت پیروزی در انتخابات پارلمانی آتی قصد دارد بخش‌هایی از کرانه باختری را به اراضی اشغالی ملحق کند.

نتانیاهو در توجیه لزوم اعمال حاکمیت اسرائیل بر منطقه غور اردن و شمال بحر المیت مدعی شد، این دو منطقه با ارتفاعات جولان کمربند امنیتی مهمی را برای اسرائیل در خاورمیانه تشکیل می‌دهند.

او در ادامه افشا کرد، طرح کاملی را برای ساخت شهرک‌هایی در منطقه غور اردن به کنست (پارلمان اسرائیل) آتی ارائه خواهد کرد.

سازمان همکاری اسلامی نیز روزچهارشنبه سخنان اخیر "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره الحاق بخش هایی از کرانه باختری به این رژیم را محکوم کرد و از پیشنهاد عربستان برای نشست فوری استقبال کرد.

"استفان دوجاریک" سخنگوی آنتونو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی در مقر این سازمان در نیویورک به بیان موضعگیری گوترش نسبت به اظهارات اخیر نتانیاهو پرداخت.

دوجاریک به نقل از گوترش نسبت به پیامد الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی هشدار داد و تاکید کرد، این اقدام می‌تواند روند صلح را از بین ببرد.

سخنگوی گوترش در ادامه گفت: اقدامات یک‌جانبه اسرائیل هرگز برای روند صلح مفید نخواهند بود، موضعگیری دبیرکل در این خصوص تغییر نکرده و در بسیاری از قطعنامه‌های سازمان ملل در این رابطه منعکس شده است.

نظر شما