شناسهٔ خبر: 35272657 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

طرح پیشگیری از خشونت در قشم اجرا می شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان از برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی با مضمون آسیب‌های اجتماعی به‌خصوص پیشگیری از خشونت در محلات درگیر با جرائم خشن خبر داد.

صاحب‌خبر -

علیرضا احمدی منش در این خصوص در جمع خبرنگاران تصریح کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان در نظر دارد در حوزه فرهنگی با دو ابزار آموزش و آگاهی بخشی به آحاد جامعه زمینه‌های رفتار خشونت‌آمیز را کاهش دهد.

وی خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات فرهنگی صورت گرفته توسط معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان در سال گذشته، شناسایی دانش آموزان در معرض خطر و ارائه آموزش در مدارس پرخطر با محوریت آموزش مهارت‌های کنترل خشم، برگزاری دوره‌های طرح امید و آموزش مهارت‌های کنترل خشم برای مددجویان کانون اصلاح و تربیت و همچنین استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای تمام دستگاه‌ها برای اطلاع‌رسانی و ارجاع مرتکبین جرائم ضرب‌وجرح عمدی به جلسات مشاوره و روانشناسی جهت اصلاح و باز اجتماعی کردن آنان است.

وی افزود: در سال جاری درصدد هستیم که طرح پیشگیری از خشونت را که در حال بروز رسانی است به‌صورت پایلوت در شهرستان قشم اجرایی کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان یادآور شد: همچنین دوره‌های آموزشی مهارت کنترل خشم برای دانش آموزان مدارس شهرستان قشم برگزار می‌شود.

احمدی منش در ادامه از برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی با مضمون آسیب‌های اجتماعی به‌خصوص پیشگیری از خشونت در محلات درگیر با جرائم خشن خبر داد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان اضافه کرد: آموزش‌وپرورش و دستگاه قضایی درصدد هستند از طریق اجرای برنامه‌های مشترک با تأکید بر پیشگیری رشدمدار، ضمن از بـین بـردن تـداوم بزهکـاری در کودکـان و نوجوانـان، با تأکید بـر مداخلـه در فرآینـد شکل‌گیری شخصیت عموم کودکان و نوجوانان، به‌ویژه افراد در معرض خطر، از این گـذر، افرادی قانون‌مدار تربیـت کنند.

احمدی منش بیان کرد: ازاین‌رو محوریـت مباحـث رشـدمدار و حمایـت همه‌جانبه از کودکان و نوجوانان دارای معضل، باهدف از بین بردن عوامل خطـر پیرامـون آن‌ها و در نهایـت تربیت و آموزش این افراد پیگیری می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان در خصوص اقدامات انجام‌شده توسط این معاونت از اجرای موفق طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد)، کارگاه‌های آموزش ۲۳ مهارت پیشگیری رشدمدار ویژه مدرسان آموزش خانواده و اولیاء دانش آموزان، کارگاه‌های پیشگیری رشدمدار ضمن خدمت فرهنگیان و کارگاه‌های مهارت‌های پایه ویژه مربیان مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌ها در اقصی نقاط هرمزگان خبر داد./ ایسنا

کلمات کلیدی

برچسب‌ها:

نظر شما