شناسهٔ خبر: 35272610 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی پلیس فتا اعلام کرد

سیم‌کارت بدون هویت در شبکه ارتباطی وجود ندارد

سیم‌کارت بدون هویت در شبکه ارتباطی کشور وجود ندارد، ولی برخی دفاتر اپراتور تلفن همراه بدون حضور شخص سیم‌کارت ثبت می‌کنند

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا؛ سرهنگ نوروزی افزود: برخی دفاتر و نمایندگی‌های اپراتور تلفن همراه بدون حضور شخص و ارائه مدارک اقدام به ثبت سیم‌کارت به نام افراد می‌کنند.
وی به شهروندان توصیه کرد: از ارائه تصاویر مدارک هویتی خود به مراجع غیررسمی خودداری کنند، زیرا در صورت مفقودی سیم‌کارت و یا ارائه سیم‌کارت خود به دیگران، تمام مسئولیت قانونی با فردی می‌باشد که سیم کارت به نام او است.
رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا گفت: هموطنان عزیز در صورت مفقودی سیم‌کارت خود فوراً اقدام به سوزاندن سیم‌کارت و یا مسدود کردن آن نمایند.
این مقام انتظامی افزود: شهروندان عزیز می‌توانند با ارسال کد ملی به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۵۰ یا گرفتن استعلام از وب‌سایت CRA.IR از تعداد سیم‌کارت‌هایی که به نامشان است مطلع شوند و اگر از سیم‌کارت‌هایشان و یا مدارک هویتی‌شان سوءاستفاده شده باخبر شوند و برای طرح شکایت و مسدود کردن سیم‌کارت اقدام کنند.
سرهنگ نوروزی ادامه داد: نظارت بر سیم‌کارت‌ها بر عهده وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات می‌باشد، از وزارت ارتباطات می‌خواهیم مراحل ثبت نام و صدور سیم‌کارت را با احراز هویت از طریق مکانیزم‌های بیومتریک راه‌اندازی نماید تا دیگر شاهد تخلف نباشیم. هموطنان در صورت مواجه شدن با هرگونه تخلف می‌توانند از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir گزارش نمایند.

نظر شما