شناسهٔ خبر: 35272549 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

استقبال رسمی رئیس ستاد مشترک ارتش چین از سرلشکر باقری

مهرنوشت: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، مورد استقبال رسمی رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری خلق چین قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و هیئت همراه که به پکن پایتخت چین سفر کرده اند،  امروز(چهارشنبه)  مورد استقبال رسمی رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری خلق چین، ژنرال «لی زوا چنگ» قرار گرفت.

در این مراسم پس از نواختن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و سرود ملی جمهوری خلق چین، یگانهای نظامی تشریفات از مقابل  روسای ستاد نیروهای مسلح دو کشور رژه رفتند.

سپس در جلسه ای رسمی هیئت های عالی رتبه دو طرف به تبادل نظر در خصوص مسائل راهبردی مورد علاقه پرداختند.

رئیس ستاد ارتش جمهوری خلق چین  در ابتدا ضمن عرض خیر مقدم به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان، حضور وی را در جمهوری خلق چین بسیار مهم توصیف کرد و گفت، سرلشکر باقری دارای شخصیتی نافذ و با اهمیت در جمهوری اسلامی است.  

وی اظهار امیدواری کرد که این سفر نتایج راهبردی و استراتژیک برای دو کشور در برداشته باشد.

سرلشکر باقری نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمهوری خلق چین هفتادمین سالگرد استقلال این کشور را تبریک گفت و جمهوری خلق چین را کشوری مهم و تاثیر گذار در سطح منطقه ای و بین الملل توصیف کرد.

جزئیات سفر ۳ روزه سرلشکر باقری با چین

همچنین، سرلشکر پاسدار «محمد باقری» در بدو ورود به فرودگاه پکن علاوه بر مقامات بلند پایه نظامی چین، از سوی «محمد کشاورز زاده» سفیر جمهوری اسلامی ایران و دیپلمات های ایرانی در پکن، مورد استقبال قرار گرفت.

دیدار با مقامات عالی رتبه نظامی جمهوری خلق چین، بررسی تحولات منطقه، تعمیق روابط دو جانبه دفاعی و گسترش همکاری ها از مهمترین اهداف سفر سرلشکر باقری به چین است.

تشکیل کمیسیون مشترک نظامی ایران و چین و بازدید از مراکز صنعتی و علمی و سخنرانی برای نخبگان علمی و نظامی در دانشگاه عالی دفاع ملی چین از دیگر برنامه‌های سرلشکر باقری در این سفر سه روزه است.

۲۷۲۱۵

نظر شما