شناسهٔ خبر: 35272411 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

بازداشت مبلغ دینی سعودی پس از انتقاد از رویکردهای تفریحی بن‌سلمان

حساب کاربری زندانیان عقیده در توئیتر از بازداشت استاد دانشکده دین در دانشگاه «القصیم» به دنبال انتشار ویدیوئی از او در اظهار نظر درباره عملکرد هیأت سرگرمی خبر داد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از الجزیره، حساب کاربری زندانیان عقیده در توئیتر اعلام کرد که خبر بازداشت «عمر المقبل»، استاد دانشکده دین در دانشگاه «القصیم» موثق است و او پس از انتشار ویدیوئی درباره عملکرد هیأت سرگرمی بازداشت شده است.

شیخ مقبل،‌ مبلغ سعودی در این ویدئو از هیأت سرگرمی و تفریح و فعالیت‌های آن در عربستان انتقاد کرده بود. وی چند روز پیش طی سخنرانی با اشاره به کنسرت‌ها و مجالس رقص که در دوره اخیر در عربستان رواج داشته گفت: «این فعالیت‌ها هویت جامعه را نابود می‌کند».

حساب کاربری زندانیان عقیده نوشت: «بازداشت عمر المقبل، دستگیری صالح آل طالب، امام مسجد الحرام را یادآوری می‌کند که او نیز به دنبال امر به معروف و نهی از منکر در یکی از خطبه‌هایش بازداشت شد».

حساب کاربری زندانیان عقیده چند روز پیش کمپینی را در شبکه‌های اجتماعی با عنوان «دو سال پس از بازداشت‌های سپتامبر» به منظور اعمال فشار برای آزادی زندانیان عقیده راه انداخته است.

در این کمپین همزمان با گذشت دو سال از آغاز وحشیانه ترین بازداشت‌های ظالمانه در عربستان کاربران شبکه‌های اجتماعی به یاری زندانیان عقیده فرا خوانده شده‌اند که این فراخوان بلافاصله با استقبال بی نظیر کاربران در حمایت از آزادی روحانیون و صاحبان عقیده روبه‌رو شد.

مقام‌های ریاض در سپتامبر ۲۰۱۷ حمله گسترده بازداشت علیه شخصیت‌های برجسته علمی و دانشگاهی مانند «سلمان العودة»، «ناصر العمر»، «عوض القرنی» و «علی العمری» و نیز صدها چهره برجسته دانشگاهی و اقتصادی و نویسنده و شاعر و اندیشمند و حقوقدان را انجام دادند که هنوز اخباری از سرنوشت آنها یا اتهام آشکار علیه آنان منتشر نشده است.

اخیرا نیز بازداشت‌های دیگری علیه چهره‌های آکادمیک و قضائی چون «صالح ال طالب»، امام مسجد الحرام و شیخ «سفر الحوالی» و نیز فعالان زن و مرد آزاد اندیش صورت گرفته است.

نظر شما