شناسهٔ خبر: 35271208 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

وزارت خارجه قطر؛

ادعاهای نتانیاهو نقض آشکار قوانین بین المللی و حقوق بشر است

دولت قطر اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر انضمام برخی مناطق کرانه باختری به دیگر اراضی اشغالی را بشدت محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس (قدسنا) دولت قطر اظهارات "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر انضمام برخی مناطق کرانه باختری به دیگر اراضی اشغالی را بشدت محکوم کرد.

 

در بیانیه دولت قطر آمده است که با ایراد چنین سخنانی از سوی نخست وزیر رژیم اسرائیل ممکن است هرگونه فرصت مذاکره ای میان طرف های فلسطینی و اسرائیلی از بین برود.

 

در ادامه بیانیه وزارت خارجه قطر آمده که اینگونه ادعاهایی مبنی بر اشغال مناطق فلسطینی و آواره کردن ساکنان آن در امتداد نقض قوانین حقوق بشری و بین المللی صورت می گیرد.

 

نتانیاهو ،روز سه‌شنبه، در کنفرانس مطبوعاتی با تکرار وعده انتخاباتی خود اعلام کرد که پس از انتخابات کنست، کرانه باختری، منطقه غور اردن و شمال دریای بحر المیت را به اراضی اشغالی الحاق می کند.

 

وی افزود: الحاق تمامی شهرک‌ها و مناطق استراتژیک با موافقت آمریکا صورت خواهد گرفت.

 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین تأکید کرد که طرحی را مبنی بر گسترش شهرک‌های صهیونیست نشین در منطقه غور اردن به کنست ارائه می‌کند، چراکه این منطقه به همراه شمال بحر المیت و بلندی‌های اشغالی جولان کمربند امنیتی مهمی برای اسرائیل به شمار می آید.

 

نتانیاهو وعده داد که در صورت پیروزی در انتخاباتِ 17 سپتامبر، الحاق منطقه غور اردن نخستین اقدام وی خواهد بود.

 

نتانیاهو در ادامه تصریح کرد که رژیم صهیونیستی باید به مرزهای ثابتی دست یابد تا تضمین شود که کرانه باختری به منطقه‌ای مانند نوار غزه تبدیل نشود.

 

درپایان نتانیاهو از تمامی گروه های سیاسی صهیونیستی درخواست کرد که پس از انتخابات او را در تحقق نقشه شومش همراهی کنند.

 

انتهای پیام/ م.ح

 

نظر شما