شناسهٔ خبر: 35270506 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

ایران در اندیشه هت‌تریک در تهران/ قیمت بلیت بازی‌ها مشخص شد

بیستمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا از روز جمعه به میزبانی تهران آغاز خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، بیستمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا از روز جمعه ۲۲ شهریور ماه با حضور ۱۶ تیم به میزبانی تهران برگزار خواهد شد. مسابقات در دو سالن ۳ و ۱۲ هزار نفری واقع در مجموعه ورزشی آزادی انجام می‌شود. نکته مهم برای این دوره از مسابقات این است که ۸ تیم برتر جواز حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک را کسب می‌کنند و این یعنی کوچکترین لغزش از تیم‌های مدعی می‌تواند شانس حضور در المپیک را از آنها بگیرد.

هشت تیم برتر بیستمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا  باید در دی ماه شانس خود را برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو امتحان کنند. تیم ایران پیش از این و در مرحله اول مسابقات انتخابی المپیک به میزبانی روسیه نتوانست مجوز حضور در توکیو را کسب کند و به همین دلیل حالا به گونه‌ای برنامه‌ریزی‌ خواهد کرد تا با استفاده از شرایط میزبانی به عنوان قهرمانی آسیا راهی پیکارهای انتخابی در چین شود.

گروه‌بندی مسابقات به شرح زیر است: 

گروه A: ایران، استرالیا، قطر و سریلانکا

گروه B: ژاپن، چین‌تایپه، تایلند و هنگ‌کنگ

گروه C: قزاقستان، چین، عمان و هند

گروه D: کره‌جنوبی، اندونزی، کویت و پاکستان

رقابت های والیبال قهرمانی آسیا,اخبار ورزشی,خبرهای ورزشی,والیبال و بسکتبال

طبق خبرهایی که در رسانه‌ها منتشر شده تیم‌های همگروه ایران یعنی استرالیا و قطر تدارکات خوبی برای این دوره از مسابقات دیده‌اند؛ آنها اردوها و مسابقات تدارکاتی خوبی را پشت سر گذاشته‌اند تا با آمادگی کامل در تهران حاضر باشند. حضور تیم‌های قطر و استرالیا در گروه ایران موجب شد تا فدراسیون‌نشین‌ها ریسک نکنند و با همان ترکیب اصلی وارد این دوره از مسابقات شوند. شاید اگر تیم‌های سطح  پایین‌تر در مرحله اول با ایران همگروه می‌شدند شاهد حضور یک ترکیب جوان از تیم ایران بودیم.

براساس فرمول برگزاری مسابقات از هر گروه دو تیم به مرحله بعدی یعنی حضور در جمع ۸ تیم برتر راه پیدا می‌کند. مرحله دوم مسابقات هم به صورت گروهی برگزار خواهد شد و به این ترتیب تیم‌های اول و دوم گروه A  با تیم‌های اول و دوم گروه C و تیم‌های اول و دوم گروه B با تیم‌های اول و دوم گروه D به ترتیب گروه‌های E و F را تشکیل خواهند داد. همین شرایط برای تیم‌های سوم و چهارم گروه‌ها هم وجود دارد.

شاگردان ایگور کولاکوویچ  پس از کسب نتایج موفق در مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ و همچنین نمایش قابل قبول در پیکارهای انتخابی المپیک حالا به دنبال کسب قهرمانی در خانه هستند تا شاهد هت‌تریک ایران در کسب عنوان قهرمانی مسابقات قهرمانی آسیا باشیم. پیش از این ایران در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ توانست مدال طلا را به خود اختصاص دهد و حالا یک بار دیگر این شانس را دارد تا روی سکوی قهرمانی بایستد.

تیم‌های ژاپن، چین، استرالیا، قطر و... از جمله تیم‌های آسیایی هستند که هیچگاه نباید آنها را دست کم گرفت. این تیم‌ها همیشه با وجود اختلافی که با والیبال ایران دارند تلاش می‌کنند تا مقابل سروقامتان ایران بهترین عملکرد را داشته باشند و گاهی هم تلاش‌شان به نتیجه می‌ر‌سد و با پیروزی زمین مسابقه را ترک می‌کنند.

ژاپنی‌ها که ۹ دوره قهرمان آسیا شده‌اند، تصمیم دارند تعداد قهرمانی‌های خود را دو رقمی کنند. کره‌جنوبی ۴ بار قهرمان آسیا شده و چین هم با کسب ۳ عنوان قهرمانی ایران را نزدیک خود دیده و احساس خطر می‌کند. از سوی دیگر استرالیا هم بعد از این و با یک عنوان قهرمانی در تلاش است تا خود را بالا بکشد. این تیم‌ها در مسابقات انتخابی المپیک عملکرد خوبی مقابل حریفان خود داشتند و نشان دادند که هرچه به پیکارهای انتخابی المپیک نزدیک‌تر می‌شویم میزان آمادگی آنها هم افزایش پیدا می‌کند.

رقابت های والیبال قهرمانی آسیا,اخبار ورزشی,خبرهای ورزشی,والیبال و بسکتبال

درمورد میزبانی ایران هم باید گفت که این چهارمین میزبانی ایران است و پیش از این در سال‌های ۱۹۹۹، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ ایران میزبان شده بود که تنها در سال ۲۰۱۱ توانست میزبان بوده و قهرمان شود.

امیر خوش‌خبر، سرپرست تیم ملی والیبال ایران درمورد شرایط ملی‌پوشان پیش از شروع رقابت‌های قهرمانی آسیا به میزبانی تهران گفت: خوشبختانه شرایط خوب است و مصدومی در ترکیب تیم نداریم. بعد از مسابقات انتخابی المپیک ملی‌پوشان مدتی استراحت کردند و پس از آن تمرینات با نظم بالا ادامه پیدا کرد. هدف ما کسب بهترین نتایج در مسابقات پیش‌رو یعنی قهرمانی آسیا، جام‌جهانی، انتخابی المپیک و انشالله المپیک است.

وی ادامه داد: در این دوره از مسابقات میزبان هستیم و می‌توانیم با آمادگی بالای ملی‌پوشان و حمایت همه جانبه هواداران نتایج درخشانی کسب کنیم. این مسابقات از این جهت که می‌توانیم جواز حضور در مسابقات انتخابی المپیک را کسب کنیم حائز اهمیت است و امیدوارم بتوانیم به اهداف خود برسیم.

سعید معروف، سیدمحمد موسوی، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، فرهاد قائمی، علی شفیعی، علی‌اصغر مجرد، مسعود غلامی، محمدجواد معنوی‌نژاد، جواد کریمی، امیرحسین اسفندیار، پوریا یلی، محمدرضا حضرت‌پور و محمدرضا مؤذن نفراتی هستند که در ترکیب تیم ایران قرار خواهند گرفت؛ البته از بین این نفرات یک نفر حذف خواهد شد که گفته می‌شود یا محمدجواد معنوی‌نژاد خواهد بود و یا مسعود غلامی؛ به این ترتیب تیم ایران با ۱۴ بازیکن وارد رقابت‌ها می‌شود.

رقابت های والیبال قهرمانی آسیا,اخبار ورزشی,خبرهای ورزشی,والیبال و بسکتبال

پیمان اکبری، مربی تیم ملی والیبال ایران درخصوص گروه ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا، عنوان کرد: گروه سختی داریم. شاید اگر از بین قطر یا استرالیا تنها یک تیم در گروه ما بود با تیم اصلی به این پیکارها نمی‌رفتیم، اما حالا چون نیاز داریم تا برای رسیدن به مسابقات انتخابی المپیک حداقل به جمع ۸ تیم برتر برسیم با ترکیب اصلی وارد این بازی‌ها خواهیم شد. به هر حال قطر و استرالیا تدارک خیلی خوبی داشته‌اند و نباید تیمی را دست‌کم بگیریم.

مربی تیم ملی والیبال درمورد اینکه چقدر احتمال دارد تیم ایران با ترکیب دوم خود به مصاف حریفان برود، تصریح کرد: ما چیزی به نام ترکیب دوم نداریم. ۱۴ بازیکن در تیم ملی هستند که ما باید از تمام آنها استفاده کنیم. امیدوارم با حمایت مردم بتوانیم جام قهرمانی را در ایران نگه داریم و یک بار دیگر دل مردم را شاد کنیم.

* برنامه بازی‌های ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا به شرح زیر است:

ایران - سریلانکا، جمعه ۲۲ شهریور، ساعت ۱۸:۳۰

ایران - قطر، شنبه ۲۳ شهریور، ساعت ۱۸:۳۰

ایران - استرالیا، یکشنبه ۲۴ شهریور، ساعت ۱۸:۳۰

 قیمت بلیت بازی‌ها مشخص شد
قیمت بلیت بازی‌ها در مسابقات والیبال قهرمانی آسیا مشخص شد.


بیستمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا از روز جمعه ۲۲ شهریور ماه با حضور ۱۶ تیم به میزبانی تهران برگزار خواهد شد.

مرتضی افجه‌ای، مدیر کمیته فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد نحوه بلیت‌فروشی این دوره از مسابقات اظهار داشت: طبق برنامه‌ای که از قبل داشتیم بلیت فروشی بازی‌ها از امشب آغاز خواهد شد. تمام بلیت‌ها غیر از جایگاه ویژه و بلیت‌های میهمان از طریق سایت فروخته خواهد شد.

وی درمورد قیمت بلیت بازی‌ها، گفت: قیمت بلیت مسابقات ۲۰ هزار تومان خواهد بود. ضمن اینکه تاکید می‌کنم در محل برگزاری مسابقات بلیتی فروخته نمی‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما