شناسهٔ خبر: 35270138 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهردار:

وسایل بازی غیر ایمن از بوستان‌های مهاباد برچیده می‌شود

مهاباد- ایرنا- شهردار مهاباد با اشاره به اهتمام مدیریت شهری برای استفاده از وسایل بازی ایمن و استاندارد گفت: وسایل بازی غیر ایمن از بوستان‌های این شهر برچیده می‌شود.

صاحب‌خبر -

کامران فاتح روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه شهرداری موظف به برقراری ایمنی و استانداردسازی وسایل شهربازی بوستان‌هاست، افزود: وسایل بازی ارتباط مستقیم با سلامتی کودکان دارد و وجود وسایل غیراستاندارد و خطرآفرین در بوستان‌ها جمع‌آوری خواهد شد.

وی اظهار داشت: در بسیاری از بوستان‌های مهاباد، علاوه بر وسایل بازی کودکان، سایر سازه‌ها نیز نیازمند مرمت و استانداردسازی است که بهبود وضع آنها در اولویت برنامه‌های شهرداری قرار دارد.

وی اضافه کرد: در برخی بوستان‌ها از جمله بوستان ملت (باغ میکاییل) حتی خاک فضای سبز هم قدرت و غنای خود را از دست داده و بخش‌هایی از سازه‌های موجود از جمله جدول‌گذاری، سیمان‌کاری و صندلی‌ها فرسوده شده و به بازسازی دوباره نیازمند است.

شهردار مهاباد گفت: با توجه به اینکه مهاباد یک شهر گردشگرپذیر است و در طول سال میهمانان زیادی از داخل و خارج کشور وارد این شهر می‌شوند، توجه به فضای سبز، بوستان‌ها و به طور کلی مبلمان شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

فاتح با اشاره به اینکه در مهاباد ۱۳۸ هکتار فضای سبز وجود دارد، افزود: باتوجه به جمعیت ۱۸۲ هزار نفری این شهر، سرانه فضای‌ سبز هر شهروند مهابادی هفت متر و ۵۵ سانتی‌متر است که این میزان قابل مقایسه با میانگین استانی و کشوری نیست.

وی اظهار داشت: علاوه‌بر بازسازی بوستان‌ها، راه‌اندازی بوستان‌های کوچک محلات در مناطقی که زمین از سوی راه و شهرسازی با کاربری فضای سبز وجود داشته باشد، در برنامه‌ شهرداری قرار دارد و با هرگونه تغییر کاربری این فضاهای‌ سبز مخالفت خواهد شد.

وی در خصوص سایر پروژه‌های عمران شهری مهاباد نیز گفت: عملیات آسفالت و بتن‌ریزی در برخی محلات شهر و احداث یک دهنه پل جدید روی رودخانه «یرغو» بالاتر از پل «شبرنگ» شروع شده و این پروژه‌ها به ترتیب اولویت در برنامه کاری امسال قرار دارند.

وی افزود: تعین تکلیف پروژه کمربندی «داشامجید» و بررسی کارشناسی پروژه تاج سد نیز شروع شده و شروع عملیات اجرایی این ۲ پروژه و چند پروژه ناتمام دیگر نیز به سال آینده موکول می‌شود. 

شهر ۱۸۲ هزار نفری مهاباد دارای ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومترمربع مساحت بوده و از سال ۱۳۰۶ بلدیه یا شهرداری در آن راه‌اندازی شده و «کامران فاتح» چهل و سومین شهردار این شهر است.

۳۰۲۰/۶۱۸۵/۲۰۹۳

نظر شما