شناسهٔ خبر: 35269698 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

سخنگوی دولت:

دولت موافق حضور زنان در ورزشگاه ها است/ دولت همچنان بر دیدگاه خود درباره FATF پافشاری دارد/ در گام بعدی سهمیه‌بندی، بنزین ۱۵ لیتر خواهد شد

سخنگوی دولت در خصوص موضوع ورود زنان به ورزشگاه‌ها گفت: دولت موافق حضور زنان در ورزشگاه ها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «علی ربیعی» در نشست خبری روز چهارشنبه گفت: هیچ نسلی بدون قهرمان ذهنی نبوده ‌ و امام حسین الگوی ذهنی ما است.

وی در خصوص حادثه کربلا اظهار داشت: به خانواده هایی که افراد آن کشته شدند، تسلیت میگوییم. هیچ ایرانی در حادثه کربلا فوت نکرده ‌ و حال مصدومین هم خوب است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه مطالبه بهبود وضع اقتصادی ‌ و اجتماعی قابل حذف نیست، گفت: در بخش مطالبات سیاسی که مهم‌ترین عنصر آن انتخابات است، دولت تلاش می کند بیشترین مشارکت، برای کاندیداها صورت گیرد. وزارت کشور تلاش می کند مردم گزینه های زیادی برای انتخاب داشته باشند.

ربیعی درباره مطالبات اجتماعی زنان بیان داشت: ما در مطالبات اجتماعی ‌و حضور زنان، اعتقاد به یک گام به پیش و ده گام به عقب نداریم. ۶۶ درصد اشتغال دست زنان است و‌ در سازمان های مردم نهاد بیشترین حضور را زنان دارند. رسیدن مسئولیت ۳۰ درصدی زنان در برخی زنان محقق شده و دستگاه هایی که عقب بودند رییس جمهور تاکید کردند ، جبران کنند.

وی در خصوص ماجرای سحر موسوم به دختر آبی گفت: یک شنبه قبل ‌موضوع مرحوم سحر، دختر آبی مطرح شد. دولت موافق حضور زنان در ورزشگاه ها است. زیرساخت ها برای خروجی مجزا، جایگاه های مجزا و حمل و نقل مجزا طبق گزارش وزیر محترم ورزش فراهم است. 

ربیعی با اشاره به گزارش وزیر ورزش اظهار داشت: وزیر محترم ورزش گزارش داند که هیچ استادیومی نیست که زیرساخت نداشته باشد . خانم ها می توانند در همه دیدارهای ملی حضور داشته باشند. تلاش می کنیم زنان در مسابقات لیگ هم حضور داشته باشند ‌ و امروز تاکید شد که به این موضوع تسریع شود.

سخنگوی دولت گفت: به تماشاچیان مرد توصیه میکنیم با رعایت شئون اخلاقی نگرانیها را برطرف کنند تا حضور زنان با اطمینان تر باشد. در مسابقات سالنی زنان حضور دارند. بنای دولت برای ایجاد تمهیدات برای حضور زنان در ورزشگاه است.

ربیعی در خصوص فسادها بیان داشت: رییس جمهور دستورات لازم را برای جلوگیری از فساد در برخی گلوگاه ها پس از جلسه سران قوا صادر کردند.

وی در خصوص FATF و مهلت 30 روزه ایران برای تصویب آن، گفت: ما FATF را ورای تحریم ها می‌دانیم. امروز هرگونه مبادله بانکی بدون FATF امکان پذیر نیست، حتی اگر تحریم ها نباشد. دولت همچنان بر دیدگاه خود درباره FATF پافشاری دارد.

ربیعی ادعاهای نتانیاهو را رد کرد و بیان داشت: ادعاهای نتانیاهو درباره ایران بیشتر جنبه انتخاباتی دارد و موضوعی که درباره برنامه هسته ای ایران در فارس اعلام کردند، صحت ندارد.

سخنگوی دولت درباره سهمیه‌بندی بنزین‌ها و سرنوشت کارت سوخت‌ها، اظهار داشت: اتفاقا با آقای زنگنه صحبت می‌کردم، گام بعدی، کاهش زدن بنزین و استفاده از بنزین بدون کارت است.

وی افزود: دلیل اینکه چرا این کار را یکباره انجام ندادیم این است که کارت ها از پست‌ها ارسال نشده بود و هم اینکه اعلام به یک باره  ‌باعث هجوم مردم به پمپ بنزین‌ها می شد؛ لذا الان  ۳۰ لیتر است اما در گام بعدی ۱۵ لیتر خواهد شد و به مرور به صورت جدی‌کارت‌ها عملیاتی می‌شود و سیاست آقای زنگنه سیاست درستی است.

سخنگوی دولت همچنین از حجاج ایرانی که با صلابت و معنویت اعمال حج را به جا آوردند و همچنین دست اندرکاران حج تشکر کرد و گفت: شرکت هواپیمایی «ایران ایر» کار عظیمی را انجام داد و عملیات نقل و انتقال ۸۸  هزار زائر را به تنهایی و بدون کمک هیچ شرکت خارجی انجام دادند که جای تقدیر و تشکر از سوی دولت دارد؛ از همه مردم عربستان و کارگزاران حج این کشور تشکر میکنیم.

ربیعی به جلسه اخیر سران سه قوه به میزبانی رئیس قوه قضاییه اشاره کرد و  افزود: جلسه خوب و مفیدی برگزار و موضوعات مهم کشور در یک فضای صمیمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت؛ در این جلسه  اوضاع اقتصادی کشور و برنامه های هماهنگی سه قوه برای بهبود اوضاع اقتصادی کشور در جنگ اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت؛ دولت هم بخشی از برنامه های خود و مواردی که نیاز به کمک داشت را مطرح کرد.

وی با بیان اینکه در جلسه سران سه قوه همچنین شرایط منطقه و شرایط بین المللی، وضعیت برجام و گام سوم بررسی شد، اظهار داشت: تاکید روسای سه قوه بر مبارزه با فساد از موضوعاتی بود که بیشتر وقت جلسه را به خود اختصاص داد، مبارزه علنی با فساد و ابعاد مختلف مبارزه با فساد و شفافیت در این زمینه بررسی شد.

به گفته سخنگوی دولت، تاکید بر دقت‌ لازم در مبارزه با فساد از قبیل اینکه مدیران شجاعانه در این رابطه تصمیم بگیرند و همکاری بیشتر بین دستگاه‌های نظارتی با مدیران و همچنین بحث‌های پیشگیرانه از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه سران سه قوه بود.

ربیعی با اشاره به گزارش وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: بنابر گزارش آقای حجتی، سال ۹۲،   برداشت پنبه به عنوان یک محصول استراتژیک ۳۰ هزار تن بوده که در سال  ۹۶، برداشت این محصول به  ۹۵ هزار تن رسیده است و در سال ۹۸ هم این رقم بیشتر خواهد شد.

وی اضافه کرد: امروز همچنین گزارشی از کرم ابریشم و پیله تر ارائه شد که بر مبنای آن میزان تولید از ۳۰۰ تن به یک هزار و۴۰۰ تن رسیده است در حالی که قبلا این محصول را وارد می کردیم.

سخنگوی دولت اظهارداشت: در محصول پنبه ۲۷ درصد افزایش سطح و ۱۲ درصد افزایش در واحد سطح یعنی بهره وری داشتیم و این به این معناست که در تولیدات به سمت مقرون به صرف شدن تولیدات کشاورزی پیش می‌رویم.

ربیعی خاطرنشان کرد: با برنامه‌هایی که در بحث اشتغال روستایی مطرح است امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک مهاجرت معکوس را برای روستاها تجربه کنیم.

نظر شما