شناسهٔ خبر: 35269127 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

واکنش کاندولیزا رایس به اخراج بولتون: جان باید می‌رفت

وزیر امور خارجه اسبق آمریکا با اشاره به اختلاف‌نظرها در کاخ‌سفید به اخراج جان بولتون، مشاور امنیت ملی دولت ترامپ واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا با اشاره به اینکه در کاخ سفید اختلاف‌نظر وجود دارد، اظهار داشت جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا کسی است که باید کوتاه می‌آمد.

رایس شب گذشته در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز آمریکا اظهار داشت در اختلاف‌نظر میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و مشاور وی، جان بولتون، مشخص بود که رئیس جمهور باقی می‌ماند و پیروز این ماجراست.

وی گفت: من مطمئن هستم که او تمام تلاش خود را برای دادن مشاوره‌های فوق العاده به رئیس جمهور ترامپ انجام داده است، کاری که از مشاور امنیت ملی او انتظار می‌رفت انجام دهد. اما در تحلیل نهایی، اگر مشاور امنیت ملی و رئیس جمهور در یک تیم نباشند [با هم اختلاف داشته باشند] این رئیس جمهور نیست که باید برود و من مطمئن هستم که جان به عنوان یک دیپلمات سابقه‌دار و کارشناس مجرب مسائل سیاسی کاملا به این موضوع واقف است.

روز گذشته [سه شنبه] ترامپ، بولتون را اخراج کرد هرچند مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید گفته خودش استعفا داده است. آن‌ها در سیاست خارجی به شدت با هم اختلاف نظر داشتند. ترامپ درباره بولتون گفته بود: «او قطعا یک شاهین است که اگر بتواند کل جهان را به دست خواهد گرفت حتی گاهی اوقات به شکل کاملا غیرعادی!»

رایس با اشاره به اینکه بولتون در عقاید خود پایدار بود، ادامه داد: من فکر می‌کنم نوعی اختلاف‌نظر طولانی بین جان و شاید رئیس جمهور و دیگر کارکنان کاخ سفید وجود داشت. همین باعث کناره‌گیری او شد.

او در ادامه اظهاراتش، تصمیم ترامپ برای لغو دیدار با سرکردگان طالبان افغانستان را اقدامی درست قلمداد کرد و گفت: خوشحالم که چنین تصمیمی گرفته شد. به عقیده من، طالبان به این نتیجه رسیده است که ما توافقنامه‌ای بیش از آنچه که آن‌ها می‌توانند، می‌خواهیم. مردم می‌خواهند جنگ در افغانستان پایان یابد. ما باید به نوعی به آن پایان دهیم.

رایس به عنوان مشاور امنیت ملی دولت جرج دبلیو بوش، رئیس جمهور اسبق آمریکا خدمت کرده است و پیش از آنکه وزیر خارجه شود با بولتون همکاری داشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

نظر شما