شناسهٔ خبر: 35268984 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مسیر اقتصاد | لینک خبر

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان خبر داد

پرداخت ۷۸.۵ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای کشاورزی آذربایجان غربی

خلیلی مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی آذربایجان غربی از ابتدای تأسیس تا پایان خردادماه سال جاری مبلغ هزار میلیارد و ۱۵۸ میلیون ریال تسهیلات به تشکل های بخش کشاورزی استان پرداخت کرده است، عنوان کرد: ۷۸.۵ میلیارد تومان از این مبلغ تحت عنوان تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد به واحدهای کشاورزی پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش نوری خبرنگار استان آذربایجان غربی مقاومتی نیوز چرخه اقتصاد این استان حول محور کشاورزی می چرخد و معیشت مردم آن از این طریق تأمین می شود. از طرفی کشاورزان این استان برای دریافت تسهیلات مورد نیاز خود از بانک های عامل با موانع بزرگی همچون تأمین وثایق، تضامین کلان و دریافت دیر هنگام وام خود مواجه هستند.

تشکیل صندوق‌های خصوصی حمایت از بخش کشاورزی

دولت برای پایان دادن به بخشی از مشکلات مادی و معنوی کشاورزان در سال ۱۳۷۹ وزارت جهاد کشاورزی را ملزم به تشکیل صندوق های خصوصی حمایت از توسعه بخش کشاورزی نمود، نتیجه آن که در سال ۱۳۸۱ با تایید و تصویب بندها و مفاد آن توسط هیات وزیران تشکیل این صندوق اجرایی گردید.

در این صندوق، تولیدکنندگان بخش های کشاورزی در قالب تشکل های تعاونی به عنوان سهامداران آن مطرح بوده و سهیم شدن دولت در ۴۹ درصد از آن بزرگترین حمایت از این صندوق محسوب می شود.

صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی به دلیل توسعه فرآیند مدیریتی تشکل های عضو در قالب اساسنامه و شرح وظایف و دستورالعمل های صندوق ها اعم از ملی و استانی موجب سرمایه گذاری های متعدد و متنوع در تولید و همچنین بانی ایجاد توسعه چشم گیر مزارع، باغات، واحدهای دامپروری و صنایع فرآوری و تبدیلی در بخش کشاورزی شده اند. جالب است بدانید پرداخت تسهیلات در صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی با کارمزد اندک، بدون اتلاف وقت و فاقد هزینه های جانبی است.

پرداخت ۷۸.۵ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای کشاورزی آذربایجان غربی

در این باره محرم خلیلی مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه مجموع سهامداران این صندوق در استان شامل ۵ هزار نفر به طور مستقیم و ۲۰۰ هزار نفر بهره بردار به طور غیر مستقیم است، اظهار داشت: این صندوق در سال ۱۳۸۷ با تعداد ۹۵ سهامدار و سرمایه اولیه ۳.۵ میلیارد ریال آغاز به کار کرده است و هم اکنون پس از گذشت ۱۱ سال این صندوق توانسته است تعداد سهامداران خود را به ۱۷۴ تشکل برساند و سرمایه فعلی خود را پس از ۱۷ مرحله افزایش سرمایه به ۲۰۱ میلیارد و ۸۶۵ میلیون و ۳۸۰ هزار ریال ارتقا دهد.

خلیلی با اعلام اینکه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی آذربایجان غربی از ابتدای تاسیس تا پایان خردادماه سال جاری مبلغ هزار میلیارد و ۱۵۸ میلیون ریال تسهیلات به تشکل های بخش کشاورزی استان پرداخت کرده است، عنوان کرد: ۷۸.۵ میلیارد تومان از این مبلغ تحت عنوان تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد ۴ درصد به واحدهای کشاورزی پرداخت شده است.

وی در خصوص سایر اقدامات اخیر این صندوق افزود: این صندوق در سال جاری با پرداخت تسهیلات ضروری به اتحادیه دامداران استان اقدام به واردات ۵۵۷ رأس تلیسه نژاد سمینتال از کشورهای آلمان و اتریش کرده است.

کمک بلاعوض برای توسعه ۱۰ طرح کشاورزی در استان آذربایجان غربی

خلیلی با بیان اینکه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان به ۱۰ طرح بخش کشاورزی کمک های بلاعوض از محل عاملیت اعتبارات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان که توسط بهره برداران ارائه شده، پرداخت کرده است، گفت: طرح اجرای آبیاری های نوین به مبلغ هزار میلیارد ریال، طرح اصلاح نژاد دام روستایی به مبلغ ۷ میلیارد و ۸۲۷ میلیون ریال، طرح جامع کشاورزی حفاظتی به مبلغ ۶ میلیارد و ۹۶ میلیون ریال، طرح تجهیز شرکت های خدمات مشاوره ای فنی و مهندسی کشاورزی به مبلغ ۷ میلیارد ریال از جمله این طرح ها هستند.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی آذربایجان غربی در پایان تصریح کرد: همچنین صندوق زنان روستایی شهرستان سلماس در شهریور سال ۹۰ با سرمایه کنونی ۲ میلیارد و ۵۹۷ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال، صندوق زنان روستایی ارومیه در مهرماه سال
۹۰ با سرمایه کنونی ۱۳ میلیارد ریال و صندوق شهرستان میاندوآب در سال جاری با میزان سرمایه ۲۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به ثبت رسیده اند و در سطح استان به فعالیت می پردازند.

انتهای پیام/ غذا و کشاورزی

نظر شما