شناسهٔ خبر: 35267335 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

جان‌ باختن یک زائر ایرانی و مصدومیت هفت نفر دیگر در حادثه دیروز کربلا

ابنا

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت از فوت یک زائر ایرانی در حادثه روز گذشته کربلا خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به حادثه‌ای که روز گذشته در حرم مطهر امام حسین(ع) اتفاق افتاد، اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، متأسفانه یک زائر ایرانی در حادثه دیروز کربلا جان باخته است‌.

«محمد تقی حلی ساز» افزود: بر اساس آنچه از وزارت بهداشت عراق اعلام شده، تعداد 36 نفر در این حادثه جان باخته‌اند و 122 نفر نیز زخمی شده‌اند که در بین زخمی شدگان 7 نفر ایرانی هستند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت تصریح کرد: از 8 نفر زائر ایرانی که در حادثه روز گذشته زخمی شدند، 6 نفر ترخیص و یک نفر هم‌اکنون در بیمارستان الحسین کربلا بستری است که وی نیز تا عصر امروز ترخیص خواهد شد و بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته توسط نمایندگان هلال در کربلا، یک زائر ایرانی در این حادثه جان خود را از دست داده است.

حلی ساز گفت: آقای حیدری مسئول عتبات پزشکی جمعیت هلال احمر امروز با اولین پرواز برای بررسی دقیق‌تر به عراق اعزام می‌شود.

* حسین خاوری؛ شهید ایرانی کربلا

همچنین مدیرکل عتبات سازمان حج، شهادت یک زائر ایرانی در حادثه عاشورای کربلا را تایید کرد و گفت: «حسین خاوری» فرزند سلطانعلی متولد 1367 از مشهد، زائر ایرانی شناسایی شده در بین جان باختگان حادثه کربلا بوده است.

‌حجت‌الاسلام «صحبت الله رحمانی» اما تعداد مجروحان ایرانی این حادثه را چهار نفر دانشت و اسامی آنها را اینگونه اعلام کرد: «علی جمشیدیان» از اصفهان، «محمدباقر حائری» و «محمد یوسفی» از قم که همچنان در بیمارستان تحت درمان قرار دارند. یکی از مصدومان به نام «محمد قربان» نیز پس از درمان از بیمارستان ترخیص شده است.

مدیرکل عتبات سازمان حج با بیان اینکه بعید است به تعداد جان‌باختگان و مجروحان ایرانی این حادثه اضافه شود، افرود: با این که تمام بیمارستان‌های کربلا برای شناسایی ایرانی‌ها تجسس شده اما عملیات جستجو همچنان ادامه دارد.

از آنجا که خانواده زائر مشهدی جانباخته، متقاضی دفن در ایران هستند، هماهنگی‌های لازم با خانواده وی انجام شده و برای انتقال پیکر او به ایران پیگیری‌ها در حال انجام است.

عصر عاشورا و به دلیل ازدحام جمعیت در جریان برگزاری مراسم "رکضة طویریج" (دویدن طویریج) که هر سال از ظهر تا عصر عاشورا  برگزار می‌شود، تعدادی از زائران زیر دست و پا ماندند. بر اساس اعلام وزارت بهداشت 36 نفر شهید و 122 نفر از زوار مصدوم شدند.

برای دیدن مشروح خبر و تصاویر این حادثه ایـنـجـا را کلیک کنید.

.................
پایان پیام/ ۲۱۸

نظر شما