شناسهٔ خبر: 35266949 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان خبر داد

اجرای طرح پیشگیری از خشونت در جزیره قشم/ برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی با مضمون پیشگیری از خشونت

علیرضا احمدی منش معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان از برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی با مضمون آسیب‌های اجتماعی به خصوص پیشگیری از خشونت در محلات درگیر با جرائم خشن خبر داد.

صاحب‌خبر -
آموزش مهارت‌های کنترل خشم در مدارس پرخطر/ اجرای طرح پیشگیری از خشونت در جزیره قشم/ برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی با مضمون پیشگیری از خشونت در محلات درگیر با جرائم خشنبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، احمدی منش از برگزاری نخستین نشست هماهنگی اجرای برنامه پیشگیری از خشونت با حضور دستگاه‌های متولی از جمله نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، بهزیستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا وسیما در قشم خبر داد.

وی تصریح کرد: در این نشست، ضمن شناسایی و زمینه یابی عوامل بروز خشونت و ارائه راهکار‌های اجرایی برای کاهش آن در سطح جامعه، نحوه برقراری صحیح ارتباط با فرد قربانی، نقش نیروی انتظامی و تأثیر هنر در انتقال پیام‌های پیشگیرانه جهت کاهش جرائم خشن مورد بررسی قرار گرفت.

احمدی منش بیان داشت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان در نظر دارد در حوزه فرهنگی با دو ابزار آموزش و آگاهی بخشی به آحاد جامعه زمینه‌های رفتار خشونت آمیز را کاهش دهد.

وی خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات فرهنگی صورت گرفته توسط معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان در سال گذشته، شناسایی دانش آموزان در معرض خطر و ارائه آموزش در مدارس پرخطر با محوریت آموزش مهارت‌های کنترل خشم، برگزاری دوره‌های طرح امید و آموزش مهارت‌های کنترل خشم برای مددجویان کانون اصلاح و تربیت و همچنین استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای تمام دستگاه‌ها برای اطلاع رسانی و ارجاع مرتکبین جرائم ضرب و جرح عمدی به جلسات مشاوره و روانشناسی جهت اصلاح و باز اجتماعی نمودن آنان است.

وی در ادامه افزود: در سال جاری درصدد هستیم که طرح پیشگیری از خشونت را که در حال بروز رسانی است به صورت پایلوت در شهرستان قشم اجرایی کنیم.

وی یادآور شد: همچنین دوره‌های آموزشی مهارت کنترل خشم برای دانش آموزان مدارس شهرستان قشم برگزار می‌شود.

احمدی منش در ادامه از برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی با مضمون آسیب‌های اجتماعی به خصوص پیشگیری از خشونت در محلات درگیر با جرائم خشن خبر داد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: آموزش و پرورش و دستگاه قضایی درصدد هستند از طریق اجرای برنامه‌های مشترک با تأکید بر پیشگیری رشدمدار، ضمن از بـین بـردن تـداوم بزهکـاری در کودکـان و نوجوانـان، با تأکید بـر مداخلـه در فرآینـد شـکل گیـری شخصیت عموم کودکان و نوجوانان، به ویژه افراد در معرض خطر، از این گـذر، افرادی قـانون مـدار تربیـت کنند.

احمدی منش در ادامه افزود: از ایـن رو محوریـت مباحـث رشـدمدار و حمایـت همـه جانبـه از کودکان و نوجوانان دارای معضل، با هدف از بین بردن عوامل خطـر پیرامـون آنهـا و در نهایـت تربیت و آموزش این افراد پیگیری می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان در خصوص اقدامات انجام شده توسط این معاونت از اجرای موفق طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد)، کارگاه‌های آموزش ۲۳ مهارت پیشگیری رشدمدار ویژه مدرسان آموزش خانواده و اولیاء دانش آموزان، کارگاه‌های پیشگیری رشدمدار ضمن خدمت فرهنگیان و کارگاه‌های مهارت‌های پایه ویژه مربیان مهد‌های کودک و پیش دبستانی‌ها در اقصی نقاط هرمزگان خبر داد.

تشکیل مؤسسات داوری به منظور ارتقای وضعیت رسیدگی به دعاوی و حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات در هرمزگان/ برگزاری اولین دوره آموزشی برای ۲۵۰ نفر از متقاضیان تأسیس مؤسسات داوری در استان

انتهای پیام/

نظر شما