شناسهٔ خبر: 35265512 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هلال احمر آمادگی احداث اردوگاه اسکان اضطراری در مرز خسروی را دارد

کرمانشاه - ایرنا- سرپرست جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اعلام آمادگی این جمعیت برای احداث اردوگاه اسکان اضطراری در کمترین زمان ممکن در قصرشیرین و مرز خسروی، گفت: برنامه‌ریزی های لازم در این زمینه انجام شده است.

صاحب‌خبر -

فرزین معتمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بسیار خرسندیم که پس از سال‌ها چشم انتظاری با تلاش و همت مسئولان ارشد استان کرمانشاه مرز خسروی بازگشایی شد و شاهد تردد زوار از این مرز هستیم.

وی اظهار داشت: جمعیت هلال احمر به عنوان رییس کارگروه امداد و نجات آمادگی لازم را دارد تا به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی کند.

به گفته او ۱۵ تیم عملیاتی در مرز خسروی به همراه خودرو ارتباطات رادیو و تصویری مستقر می‌شوند و ۱۵ دستگاه آمبولانس و خودرو نجات نیز برای امداد رسانی به زوار در مرز خسروی مستقر خواهد شد.

معتمدی بیان کرد: تمام تیم‌های عملیاتی در شهرستان سرپل ذهاب، گیلانغرب، دالاهو و اسلام‌آباد غرب در آماده‌باش هستند و دوره‌های بازآموزی و توان‌افزایی نیروهای امدادی در حال اجراست.

او از استقرار یک فروند بالگرد امدادرسانی در مرز خسروی و یک فروند در فرودگاه کرمانشاه خبر داد و گفت: ۱۰ دستگاه موتورلانس در مرز خسروی مستقر می‌شوند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در ادامه گفت: باتوجه به اینکه مسئولیت بهداشت و درمان در خارج از کشور بر عهده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر است بر همین اساس اکیپ‌های درمانی با اتوبوس آمبولانس به کشور عراق اعزام می‌شوند تا در صورت نیاز به زائران اربعین در آن سوی مرز نیز خدمت رسانی به طور مستمر انجام شود.

معتمدی با اشاره به پوشش مسیر تردد زوار اربعین در شهرهای محل‌گذر گفت: ۲۱ پایگاه امداد و نجات مسیر تردد زوار اربعین را با کمک نیروهای امدادرسان هلال احمر تحت پوشش قرار می‌دهند.

به گزارش ایرنا؛ مرز خسروی در شهرستان قصرشیرین روز جمعه گذشته به صورت رسمی برای تردد زائران اربعین حسینی (ع) بازگشایی شد و پیشبینی میشود در اربعین امسال ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر از زوار از این مرز تردد کنند.

شهرستان قصرشیرین دارای ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه ۸۰ ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.  

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامرا است که این مرز تا بغداد پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا نیز ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد.  

عملیات ساخت پایانه بینالمللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.  

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.  

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.

۳۰۳۳

نظر شما