شناسهٔ خبر: 35263256 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

از دوربین دو گانه تا باتری ۳۱۱۰ میلی آمپری

آیفون ۱۱ رونمایی شد

صاحب‌خبر -
پس از مدت‌ها انتظار بالاخره شاهد رونمایی از آیفون ۱۱ هستیم. محصولی که توجه و انتظار بسیاری را به دنبال داشت. اکنون این محصول با ویژگی‌هایی که بیشترشان قابل انتظار بودند رونمایی شده است.

به گزارش «تابناک»،  چیپست به کار رفته در آیفون ۱۱ مشابه دو مدل دیگر A۱۳ بایونیک است که بر اساس لیتوگرافی ۷ نانومتری تولید شده و اپل از آن با عنوان تراشه مجهز به سریعترین پردازنده و پردازشگر گرافیکی در دنیای موبایل نام می‌برد.

این گوشی به نمایشگر ۶.۱ اینچی رتینای مایع یا همان LCD با رزولوشن ۱۷۹۲ در ۸۲۸ پیکسل و نسبت تصویر ۱۹.۵ به ۹ مجهز شده که بریدگی فوقانی آن میزبان دوربین سلفی و Face ID است.
 
حفاظت از نمایشگر و پنل شیشه‌ای پشتی بر عهده روکشی است که در جریان رونمایی تعریف و تمجید زیادی از آن به زبان آورده شد. پوشش اولفوبیک این نمایشگر باعث کاهش لکه‌های انگشت و انعکاس نور خواهد شد. در مجموع طراحی آیفون ۱۱ با مدل سال گذشته تفاوت چندانی ندارد و بزرگترین تغییر به دوربین آن برمی گردد.
آیفون ۱۱ رونمایی شد
ماژول تصویربرداری برخلاف آیفون XR دوگانه بوده و از دوربین‌های ۱۲ مگاپیکسلی واید با گشودگی دیافراگم f/۱.۸ و ۱۲ مگاپیکسلی الترا واید با میدان دید ۱۲۰ درجه‌ای تشکیل شده. یکی از مهمترین ویژگی‌های این دوربین در کنار زوم اپتیکال ۲ برابری، پشتیبانی از قابلیت نایت مود است که کیفیت تصویر در محیط‌های کم نور را تا حد زیادی ارتقا می‌دهد.

حین فیلمبرداری می‌توانید بین هریک از این دوربین‌ها سوییچ کنید. خروجی را هم می‌توان روی رزولوشن ۴K با نرخ ۶۰ فریم یا ۱۰۸۰p با نرخ‌های متغیر از جمله ۱۲۰ فریم در ثانیه قرار داد و قابلیت‌های تصویربرداری اسلوموشن و تایم لپس هم به قوت خود باقی هستند.
آیفون ۱۱ رونمایی شد
دوربین سلفی هم ۱۲ مگاپیکسلی واید بوده و توانایی فیلمبرداری ۴K با نرخ ۶۰ فریم را دارد. این دوربین TrueDepth قادر به ثبت تصاویر سلفی اسلوموشن است که اپل از آن با عنوان اسلوفی (Slofie) نام می‌برد. این شرکت با انجام بهینه سازی‌هایی کارایی Face ID را هم نسبت به نسل قبل بهبود بخشیده است.

به گفته کمپانی سازنده شارژدهی باتری ۳۱۱۰ میلی آمپر ساعتی این گوشی نسبت به نسل قبل بیشتر خواهد بود. از دیگر ویژگی‌های آیفون ۱۱ باید به پشتیبانی از صدای دالبی اتموس و استاندارد مقاومت IP۶۸ اشاره کرد که به معنی ایستادگی در برابر نفوذ آب تا عمق ۲ متری است.
آیفون ۱۱ رونمایی شد
رنگ‌های متنوع مدل قبلی هم بازخورد‌های مثبتی به همراه داشته و از اینرو کمپانی کوپرتینویی آیفون ۱۱ را در رنگ‌های بنفش، سفید، سبز، زرد، مشکی و قرمز عرضه خواهد کرد.

اپل برای جلب خریداران بیشتر قیمت ۶۹۹ دلاری را برای آیفون ۱۱ در نظر گرفته که ۵۰ دلار از آیفون XR در سال گذشته کمتر است. پیش فروش آیفون ۱۱ از ۳ روز دیگر شروع شده و از ۲۹ شهریور هم به دست خریداران خواهد رسید.
آیفون ۱۱ رونمایی شد

آیفون ۱۱ دارای ویژگی‌هایی است که به خوبی نشانگر ارتقای یک مرحله‌ای این گوشی نسبت به نسخه اولیه XR است. اما این ویژگی‌ها شامل چه مواردی است؟


_نمایشگر ۶.۱ اینچی LCD با رزولوشن ۱۷۹۲ در ۸۲۸
_دوربین سلفی و Face ID در بریدگی بالای گوشی
_دوربین اصلی دوگانه با سنسور‌های واید و الترا واید است با قابلیت زوم اپتیکال ۲ برابر
_دارای قاب آلومینیوم سری ۷ هزار در پنل شیشه‌ای
_برخوردار از گواهی IP۶۷ در برابر نفوذ آب و گرد وغبار
_دارای دو مدل تک‌سیم‌کارته (برای بازار جهانی) و دوسیم‌کارته (برای بازار چین)
_برخوردار از سیستم‌عامل iOS ۱۳
_دارای تراشه‌ی قدرتمند A۱۳
_مدل پایه آیفون ۱۱ دارای ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۴ گیگابایت حافظه رم است
_دوربین اصلی آیفون ۱۱ مجهز به حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با لنز واید است
_دوربین دوم حسگر ۱۲ مگاپیکسلی و لنز فوق عریض دارد
_دوربین سلفی از نوع مدت‌پرواز سه‌بعدی (۳D ToF) با حسگری ۱۲ مگاپیکسلی است
_ظرفیت باتری ۳۱۱۰ میلی‌آمپرساعت با قابلیت شارژ معکوس است
_دارای رنگ‌های بنفش، سفید، سبز، زرد، مشکی و قرمز

نظر شما