شناسهٔ خبر: 35263177 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون سازمان حج و زیارت :

اسامی چهار زائر مصدوم ایرانی در حادثه کربلا اعلام شد

 تهران -ایرنا- معاون سازمان حج و زیارت گفت: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از عراق اسامی چهار زائر ایرانی آیین عزاداری عاشورا ی حسینی در کربلا اعلام شد.

صاحب‌خبر -

اکبر رضایی دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت ایرنا افزود: در این حادثه علی جمشیدیان از استان اصفهان، محمد باقر حائری و محمد یوسفی از استان قم و محمد قربان که فعلا هویت استان وی مشخص نیست، مجروح شدند.

وی اظهارداشت: یک تن از حادثه دیدگان به صورت سرپایی مداوا و از بیمارستان مرخص شده و مابقی تحت درمان هستند.

معاون سازمان حج و زیارت تصریح کرد: به همین منظور هم اکنون مسولان سازمان حج و زیارت در آماده باش به سر می برند و با هماهنگی هلال احمر نیروهای امدادی در مرز مهران برای ارایه هر گونه کمک احتمالی مستقر شده اند.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت نیز ساعاتی پیش اعلام کرد: در این حادثه که به علت ازدحام بیش از حد جمعیت عزاداران حسینی به وقوع پیوست، ۳۶ تن جان خود را از دست داده و 122 نفر نیز مجروح و به مراکز درمانی منتقل شدند.
حجت‌الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی افزود: به منظور روشن شدن هر چی بیشتر علت وقوع این حادثه و آمار جان باختگان و مجروحان به خصوص در مورد ایرانیان، ستادی متشکل از کنسولگری ایران در کربلا، هلال احمر، دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق وحج و زیارت تشکیل شده است.

 وی گفت: منابع وزارت بهداشت عراق نیز ضمن تایید این مهم اعلام داشتند که این حادثه به علت ریزش یا فرورفتگی مکان مورد نظر رخ نداده بلکه تنها به دلیل ازدحام جمعیت عزاداران بوده است.

نظر شما