شناسهٔ خبر: 35261329 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نتانیاهو وعده الحاق دره رود اردن را به سرزمین های اشغالی داد

تهران- ایرنا- نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه اشغالگری و جنایت‌های این رژیم در فلسطین، وعده الحاق دره رود اردن در کرانه باختری را در صورت پیروزی در انتخابات پیش‌رو داد.

صاحب‌خبر -

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی که یک هفته به انتخابات در فلسطین اشغالی مانده، وعده داد در صورت  پیروزی، دره رود اردن در کرانه باختری را به سرزمین‌های تحت اشغال این رژیم الحاق می‌کند.

نتانیاهو گفت که الحاق این منطقه گام اول پس از پیروزی در انتخابات خواهد بود و در اقدامات بعدی پس از رونمایی از طرح معامله قرن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بخش‌های دیگری از فلسطین را نیز الحاق خواهد کرد.
نتانیاهو که در تجمع انتخاباتی حزب لیکود درباره تایید ترامپ و حمایت دولت آمریکا از الحاق جولان اشغالی به این رژیم سخن می گفت وعده الحاق دره رود اردن به سرزمین های اشغالی در صورت رای موافق اسرائیلی ها به او در انتخابات را داد و گفت که ارتش اسرائیل در غور اردن تا ابد خواهد ماند.
او گفت همان کاری که درباره سینا و بلند های جولان انجام دادیم درباره اردن هم انجام خواهیم داد.
در نخستین واکنش ها به اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی، قطر از اظهارات نتانیاهو درباره الحاق غور اردن و شمال بحر المیت به سرزمین های اشغالی انتقاد کرد.
وزارت خارجه قطر در بیانیه ای اعلام کرد: این اعلان نتانیاهو، ادامه سیاست اشغالگری مبتنی بر نقض قوانین بین المللی و اقدامات حقیرانه برای آواره کردن ملت فلسطین و سلب حقوق آن بدون در نظر گرفتن اخلاق و وجدان است.
بیانیه وزارت خارجه قطر اقدام نتانیاهو را «تجاوز کامل به حقوق ملت فلسطین با هدف تحقق دستاوردهای انتخاباتی» دانست و افزود: «ادامه اشغالگری با زیرپا گذاشتن قوانین بین المللی و تحمیل منطق زور و امر واقع، همه فرصت های صلح را نابود می کند.»
نخست وزیر رژیم صهیونیستی که از حمایت کامل دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برخورداراست، بی‌پرواتر از همیشه خوی اشغالگری این رژیم را به نمایش گذاشته و هر بار از اعمال حاکمیت رژیم اشغالگر به بخش جدیدی از فلسطین سخن می‌گوید.
ترامپ با شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا در تل‌آویو به قدس و به رسمیت شناختن حاکمیت این رژیم بر بلندی‌های جولان حمایت بدون قیدوشرط خود را از اشغالگری نشان داده است.

نظر شما