شناسهٔ خبر: 35259321 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آمادگی زنجانی ها برای برپایی اجتماع عظیم زینبیه

شاه بیت دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز زنجان؛مسئول روابط عمومی زینبیه اعظم زنجان از اعلام زنجانیان برای برپایی اجتماع عظیم زینبیه آمادگی زنجانی ها برای برپایی اجتماع عظیم زینبیهخبر داد و گقت: امسال نیز مطابق سنوات گذشته، شاه‌بیتی برای مراسم عزاداری یازدهم محرم انتخاب شده تا نشانگر ایثار و فداکاری پیام‌رسان کربلا باشد.

احدیان افزود: هر سال در مراسم یازدهم محرم دو بیت خاص در مدح حضرت زینب به صورت یکپارچه از سوی عزاداران خوانده می‌شود، شاه‌بیت امسال این مراسم « کرب وبلا دن گدرم یا حسین/بیرگونی فاتح گلرم یا حسین؛کرب و بلا ده بو سوز اوسته جنگ اولوب دی/ظلمه باش ایماخ شیعیانه ننگ اولوب دی» است.

وی گفت: عزاداران حسینی با شركت گسترده در دسته عزاداری عظیم زینبیه زنجان، وحدت و یكپارچگی شیعیان و عاشقان خط سرخ امام حسین (ع) را به تصویر كشیده و جلوه‌ای از عشق و دلدادگی خود را به سرور و سالار شهیدان به نمایش می‌گذارند.

مسئول روابط عمومی زینبیه اعظم زنجان گفت: امسال حرکت دسته عزاداری مسجد زینبیه اعظم زنجان،  رأس ساعت  15 و سی دقیقه از محل مسجد آغاز و در صحن امام‌زاده سید ابراهیم (ع) به پایان خواهد رسید، در این دسته عزاداری یک‌هزارو 200 خادم برای ساماندهی آن حضور خواهند داشت.

این مراسم یه صورت زنده از شبکه های ملی و بین المللی پخش خواهد شد.

<div id="video-display-embed-code_3933847"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2520863/3933847?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما