شناسهٔ خبر: 35256877 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار کرمانشاه: مرز خسروی برای تردد زائران عتبات عالیات باز است

قصرشیرین- ایرنا- استاندار کرمانشاه گفت: هم اکنون مرز رسمی خسروی برای تردد زائران عتبات عالیات باز است و روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن از زائران از این مرز رسمی عازم عراق می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مرز رسمی خسروی و زیرساخت های موجود آن برای تردد زائران عتبات عالیات افزود: تمامی امکانات و زیرساخت های لازم برای تردد زائران هم اکنون فراهم است و مشکلی در تردد زائران به عتبات عالیات نداریم.

وی اظهار داشت: با تقویت زیرساخت ها در کشور عراق در روزهای آینده شاهد افزایش تردد زائران از مرز رسمی خسروی به عراق خواهیم بود.

                                                                                                                   

فرماندار قصرشیرین نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تمامی امکانات و زیرساخت های لازم برای تردد زائران به عتبات عالیات در کشور عراق فراهم است و این آمادگی را در شهرستان قصرشیرین داریم که پذیرای زائران از مرز رسمی خسروی باشیم.

مرادعلی تاتار افزود: هم اکنون زائران عتبات عالیات می توانند به صورت کاروانی و انفرادی از مرز رسمی خسروی عازم عتبات عالیات شوند و مشکلی در این رابطه نداریم.

 وی ادامه داد: تمام تلاش ما این است که بهترین خدمات دهی را در مرز رسمی خسروی قدیمی ترین و باسابقه ترین و مناسب ترین مسیر اعزام زائران به عتبات عالیات داشته باشیم.

شهرستان قصرشیرین دارای ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه ۸۰ ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.  

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامرا است که این مرز تا بغداد پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا نیز ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد.  

عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.  

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.  
مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.

۳۰۱۲/۸۰۶۶ 

نظر شما