شناسهٔ خبر: 35248622 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

برگزاری تجمع عزاداران حسینی در خراسان شمالی

تجمع بزرگ عزاداران حسینی در تاسوعای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در بجنورد، مرکز خراسان شمالی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد، امروز(18 شهریور) در نهمین روز از محرم در روز تاسوعا، هیئت ها و دسته جات سینه زنی و زنجیر زنی با اجتماع در خیابان مصلی امام خمینی(ره) بجنورد عشق و ارادت وصف‌ناپذير و بي‌پايان خود را به خاندان عصمت و طهارت(ع) نشان دادند و ثابت كردند چون عباس‌بن‌علي(ع) در استمرار خط ولايت وفادار و ملتزم هستند.

 

امروز جای جای بجنورد غرق در ماتم و عزا بود، حسینیان یکپارچه آمده بودند تا در ماتم و عزای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) به سوگ بنشینند؛ اشک از چشمان شیفتگان و عاشقان مکتب حسینی در بجنورد جاری بود و هرکس با نیتی آمده بود و این اجتماع عظیم و عزاداری را دری برای شفاعت و برآورده شدن حاجات خود می‌دانستند.

 

عاشقان و شیفتگان مکتب حسینی همه و همه آمده بودند تا بگویند که نهضت عاشورا تا به همیشه در دل های حسینی ما محبوس و مصون می‌ماند.

 

ایستگاه های متعدد صلواتی در مسیر فضای معنوی و جلوه خاصی به شهر بخشیده است؛ آری امروز جلوه زیبایی از عشق و دلدادگی مردمان دیار دارالحماسه دیر به نمایش در آمد. حاضران در این مراسم با فریادهای «لبیک یا حسین(ع)»با مولای خود سرور و سالار شهیدان بیعت دوباره ای بستند.

 

در این میان مردم متدین و حسینی با برافراشتن بیرق های سیاه عشق و ارادت خود را حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و یاران باوفایش نشان دادند و فردا نیز اجتماع عظیم عاشورای حسینی در محل امامزاده سید عباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد برگزار می‌شود تا باری دیگر عشق و دلدادگی دیگری در تاریخ محرم ثبت شود.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه در شهر بجنورد حدود 300 هیئت مذهبی فعال است، گفت: با توجه به حضور حدود 100 هیئت مذهبی در مراسم سال گذشته، امسال هم تعداد 100 هیئت مذهبی در مراسم روز تاسوعا حضور یافتند.

 

حجت الاسلام ایزانلو، بیان کرد: هیئت های مذهبی بجنورد در روز عاشورا هم به سمت امامزاده سیدعباس علیه السلام بجنورد حرکت کرده و عزاداری می کنند.

 

امسال طبق روال سال های گذشته تجمع بزرگ عزاداران عاشورا و تاسوعا در مرکز استان خراسان شمالی همراه با اقامه نماز ظهر و عصر برگزار می شود. در اين تجمع ذاكران اهل بيت (ع) اقدام به مرثيه سرايي و نوحه خواني در رساي حضرت ابوالفضل العباس (ع) پرداختند.
 

نظر شما