شناسهٔ خبر: 3524739 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

درایتی در گفت‌وگو با ایلنا:

تندروها می‌دانند فضای آرام مفاسدشان را آشکار می‌کند

برخی افراد و جریان‌ها به جای برداشتن بار از دوش دولت، باری را بر دوش دولت اضافه می‌کنند و بر مشکلات کشور می‌افزایند و سرمایه‌های کشور را صرف امور سطحی می‌کنند.

صاحب‌خبر -

مشاور امور روحانیت رئیس دولت اصلاحات با بیان اینکه تندروها دغدغه دینی و ملی ندارند، تاکید کرد: تندروها می‌دانند اگر فضا آرام باشد٬ مفاسدشان آشکار می‌شود،

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی درایتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص مهمترین آسیب پیش‌روی انقلاب اسلامی گفت: هر مقطع از انقلاب، آسیب خاص خود را داشته است اما مهمترین آسیبی که امروز انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند این است که جریانی سعی می‌کند عرصه مدیریتی کشور را از عقلانیت خارج کند.

وی با بیان اینکه کسانی سعی می‌کنند مدیریت کشور را از کارآمدی، تدبیر و عقلانیت خارج کنند در واقع مهمترین آسیب را به انقلاب می‌زنند، اظهار داشت: مردم انتظار دارند تا پس از ۳۶ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، کارآمدی، اخلاق، صداقت، توسعه و تدبیر در عرصه‌های کلان کشور مشاهده کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه کشور با شعار و طرح مسائلی که با واقعیات زندگی مردم هماهنگی ندارد اداره نمی‌شود، تصریح کرد: در حالی کشور در شرایط فعلی مشکلات بسیاری دارد و باید همه جریان‌ها و گروه‌ها به کمک دولت بیایند٬ اما متاسفانه برخی افراد و جریان‌ها به جای برداشتن بار از دوش دولت، باری را بر دوش دولت اضافه می‌کنند و بر مشکلات کشور می‌افزایند و سرمایه‌های کشور را صرف امور سطحی می‌کنند.

درایتی در پاسخ به این سوال که تندروها در روزهای اخیر از مسائل فرهنگی و دینی ابراز دلنگرانی می‌کنند، چقدر این دلنگرانی‌ها واقعی است؟ خاطرنشان کرد: این جریان برای تحت‌الشعاع قرار دادن مفاسد و ناکارآمدی‌های خویش همواره فرهنگ دینی را سپر خویش قرار می‌دهند. امروز نیز تندروها احساس می‌کنند مذاکرات در روندی رو به جلو است و از سوی دیگر دولت موفقیت‌هایی داشته است و برای همین سعی می‌کنند این دستاوردها را از چشم مردم بیاندازند.

مشاور امور روحانیت رئیس دولت اصلاحات با بیان اینکه تندروها می‌دانند که اگر فضا آرام باشد٬ مفاسدشان آشکار می‌شود، ابراز داشت: فلسفه وجودی تندروها در ایجاد فضای ناآرام است و برای همین سعی می‌کنند با فضاسازی، حاشیه‌سازی و متنشج کردن جامعه، افکار عمومی را منحرف کنند.

وی بیان کرد: اگر دغدغه دینی و ملی وجود داشت٬ به اموال بیت‌المال دست‌اندازی نمی‌شد، دروغ نمی‌گفتند، تهمت نمی‌زدند، درصدد حذف سرمایه‌های انقلاب نبودند.

درایتی با بیان اینکه حاصل کار تندروها برای مردم روشن شده است، عنوان کرد: چون آنها می‌دانند که مردم از مفاسد آنها آگاهند و نمی‌خواهند که پاسخگوی رفتارشان هم باشند بنابراین سعی می‌کنند با فرافکنی و حاشیه‌سازی مسائل را تحت شعاع قرار دهند.

نظر شما