شناسهٔ خبر: 35245618 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان خبر داد

اولین همایش ملی انجمن علمی ارتقای کتابخانه های عمومی ایران برگزار می شود

کوهی رستمی از انتشار فراخوان اولین همایش ملی انجمن علمی ارتقای کتابخانه های عمومی ایران با عنوان کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی خبر داد.

صاحب‌خبر -

«منصور کوهی رستمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: اولین همایش ملی انجمن علمی ارتقای کتابخانه های عمومی ایران با عنوان کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی در استان خوزستان برگزار می شود.

 

دبیر اجرایی همایش کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی اضافه کرد: امروزه بسیاری از اندیشمندان معتقدند که کتابخانه های عمومی بخشی از بافت اجتماع هستند و باید نقش خود را در اجتماع پر رنگ کنند.

 

وی افزود: با توجه به اهمیت مسائل اجتماعی در جامعه و اعتقاد بر اینکه کتابخانه های عمومی باید در جهت حل مشکلات اجتماعی در جامعه گام بردارند، بنا شد در همایشی به کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی پرداخته شود تا امکان تبادل افکار و اندیشه ها و تولید متون برای همه صاحبنظران و سیاستگذاران و مدیران این حوزه فراهم شود.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان تصریح کرد: از این رو اولین همایش ملی انجمن علمی ارتقای کتابخانه عمومی ایران با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور و اداره کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان به این مساله مهم و ضروری می پردازد.

 

وی به نحوه شرکت در این هممایش اشاره کرد و ادامه داد: برای مدیریت و اطلاع رسانی همایش وب سایتی به آدرس www.hamayesh.ipla.ir طراحی و در دسترس اساتید، پژوهشگران، دانشجویان، کتابداران و علاقه مندان به حوزه کتاب و کتابخانه های عمومی قرار گرفته تا بر اساس محورهای مشخص شده آثار پژوهشی خود را برای ارائه در این همایش ملی ثبت کنند.

 

کوهی رستمی خاطر نشان کرد: تمامی علاقه مندان می توانند تا 15 بهمن ماه 1398 مقالات خود را بر اساس شرایط اعلام شده در وب سایت همایش به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

 

وی با اشاره به محورهای این همایش گفت: خدمات و برنامه های متناسب با نقش های اجتماعی کتابخانه های عمومی، كتابخانه های عمومی و اجتماع ‌سازی، كتابخانه های عمومی به مثابه يک تكنولوژی اجتماعی، كتابخانه ها در سپهر عمومی، کتابخانه های عمومی و آسیب های اجتماعی، کتابخانه های عمومی و بحران طبیعی، جنبه های اقتصادی کتابخانه های عمومی شامل (تولید اشتغال، کارآفرینی و کسب و کار) و مفاهیم اجتماعی مرتبط با کتابخانه های عمومی شامل (مشارکت اجتماعی، عدالت اجتماعی و بهبود کیفیت زندگی مردم) از جمله این محورها هستند.

 

وی عنوان کرد: همچنین برنامه های علمی متنوعی برای این همایش در نظر گرفته شده که شامل ژونال کلاب، نشست های علمی، کارگاه های آموزشی، اشتراک تجربه، کرسی نظریه پردازی، نمایشگاه کتابخانه های عمومی و بحران سیل و زلزله در استان های خوزستان، لرستان، گلستان، کرمانشاه از مهمترین برنامه های همایش خواهند بود.

 

دبیر اجرایی همایش کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی ابراز کرد: علاقه مندان جهت اطلاعات بیشتر و تماس با دبیرخانه همایش، می توانند به وب سایت همایش به نشانیwww.hamayesh.ipla.ir  مراجعه کنند.

 

وی یاد آور شد: اولین همایش کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی در روزهای 26 و 27 فروردین 1399 با حضور شخصیت های برجسته علمی کشور در شهر اهواز برگزار می شود.

 

نظر شما