شناسهٔ خبر: 35243770 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی خوزستان مطرح شد؛

سه درصد بودجه‌ی دهیاری‌ها روستاها را کتابخانه‌دار می‌کند

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان گفت: با همکاری نهاد کتابخانه‌ها و استفاده از سه درصد بودجه‌ی دهیاری‌ها، روستاها دارای کتابخانه شوند‌.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درخوزستان ، علی‌حسین حسین‌زاده که در سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی خوزستان در سالن اجتماعات استانداری سخن می‌گفت، با بیان این مطلب افزود:اداره کل امور روستایی با توجه به مصوبات موجود ، امکانات سخت افزاری مانند ساختمان را در برخی از روستاها ایجاد و با این امکانات و همکاری نهاد کتابخانه‌ها تلاش می‌کند تا از بودجه دهیاری‌ها  هزینه ساخت کتابخانه‌ها در روستا‌ها را ایجاد کند.
 
وی گفت: با توجه به ظرفیت استان خوزستان باید قدم‌های بیشتری برای رشد مطالعه و افزایش تعداد کتاب در حوزه کودک و نوجوان برداریم.
 
حسین زاده با اشاره به طرح جشنواره فیلم‌های صد ثانیه ای کتاب و کتابخوانی تصریح کرد: مجموعه هزینه‌های برآورد شده برای این جشنواره نزدیک به ۱۳۰میلیون تومان است که استاندار آن را در شورای تامین یا در همین جلسه باید به تصویب برساند.
 
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان تاکید کرد: این جشنواره حرکت جدیدی جهت سوق دادن مردم به سمت کتابخوانی است و برای این برنامه باید کمیته‌ای متشکل از حوزه هنری، اداره کتابخانه‌ها، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و یک نفر نماینده از معاونت سیاسی و اجتماعی تشکیل شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان در این جلسه با بیان اینکه میزان کتابخوانی در سه سال گذشته دراستان افزایش یافته گفت: این آمار براساس داده‌های مدیریتی نرم افزاری کشور که شاخص‌های مختلف کتابخانه‌های عمومی را مطرح می‌کند، ارائه شده است.
 
منصور کوهی با تاکید بر این که کتابخانه مرکزی اهواز با ۶۴ امانت در این رده‌بندی رتبه اول را کسب کرده افزود: اولویت موضوعی مطالعه درخوزستان ادبیات، علوم اجتماعی، فلسفه، روانشناسی و دین است که در این میان گسترش اجرای برنامه‌های فرهنگی به میزان مراجعه کتابخانه‌ها کمک کرده است.
 
وی از افتتاح ۶ کتابخانه در سال ۹۷ و ۹۸، در حاشیه شهرها و مناطق کم برخوردار استان نام برد.

رئیس حوزه هنری خوزستان دراین نشست با اعلام آمادگی حوزه برای استفاده از ظرفیت هنرمندان خوزستان جهت برگزاری جشنواره فیلم صد ثانیه ای کتاب و کتابخوانی گفت: با توجه به دغدغه‌های مهم فیلم سازی کشور در حوزه فرهنگیاین جشنواره با استقبال خوبی مواجه خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین طباطبایی با اشاره به کشف ۱۱۰ استعداد هنری در حوزه گرافیک و پویانمایی در خوزستان تصریح کرد: با توجه به این که پویانمایی در سطح بین المللی مطرح است باید با کشف این ظرفیت بزرگ که تاکنون برای کشور و خوزستان مخفی بود  نهایت استفاده را ببریم .

 وی در پایان یادآورشد: هرچند درحوزه فیلمسازی محدودیت‌هایی وجود دارد اما در بخش پویانمایی و موشن گرافی می‌توانیم این حوزه را تا حد بین‌المللی گسترش دهیم.

نظر شما