شناسهٔ خبر: 35234608 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مسابقه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال «مهر محرم» فراخوان داد

سمنان- ایرنا- دبیر سوگواره بین‌المللی مهر محرم گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در دوازدهمین دوره مسابقه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال مهر محرم که در سطح بین‌المللی پنجمین دوره را تجربه می‌کند، به پایگاه رسمی مهر محرم مراجعه کنند.

صاحب‌خبر -

میثم قدس پور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سوگواره بین المللی مهر محرم تحت نظارت مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود و حمایت‌ها از این سوگواره باعث شده تا سطح برگزاری آن از ملی به بین‌المللی ارتقا پیدا کند، این سوگواره به دنبال مشارکت مردمی است، در بخش مجازی مردم در کنار شرکت در پویش‌های تدارک دیده شده برای سوگواره، می توانند به بحث داوری آثار هم ورود کنند.

وی ادامه داد: برای این منظور مردم می‌توانند در کنار تولید محتوا با هشتگهای در نظر گرفته شده مانند مهر محرم، مهر حسین، حب‌الحسین یجمعنا و چند هشتگ به زبان انگلیسی داوری آثار را نیز برعهده داشته باشند، البته برای داوری لازم است وارد سایت شده، فایل های پی‌دی‌اف‌ مخصوص داوری را مطالعه کنند و نظرشان را ارائه دهند تا در نهایت برای سوگواره برگزیدگان مردمی هم داشته باشیم.

دبیر سوگواره بین المللی مهر محرم، هدف از برگزاری این رویداد بزرگ معنوی را گسترش فرهنگ و هنر عاشورایی در سطح جامعه عنوان کرد و گفت: این سوگواره از سال ۱۳۸۷ در استان سمنان آغاز به کارکرده و تاکنون ۱۱ دوره آن به طور متوالی برگزار شده و دوازدهمین سوگواره و پنجمین مسابقه بین المللی رسانه های دیجیتال «مهرمحرم» با هدف همگرایی و هم افزایی ملی و بین المللی در حوزه تولید و نشر محتوای فرهنگی عاشورایی به ویژه در حوزه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با  کسب مجوز از مرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری موسسه و مجتمع دیجیتال موج فرهنگ و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برگزارمی شود.

قدس پور خاطرنشان کرد: سوگواره مهر محرم اینک از جایگاه خوبی در تولید محتوا و مشارکت هنرمندان و مستندسازان از تمامی استان های کشور و سراسر جهان به ویژه کشورهای مسلمان برخوردار است.

به گفته وی، امسال با راه اندازی پویش جهانی مهرمحرم با هشتگ های فارسی #مهر_محرم #مهر_حسینی وعربی #حب_الحسین_یجمعنا #حب_الحسین_یعرفنا و انگلیسی #hussainUnitsUs و #kindMoharram به دنبال نقش آفرینی فعال تر در حوزه فضای مجازی و افزایش مشارکت مردمی در تولید محتوای دیجیتال عاشورایی است.

دبیر سوگواره مهرمحرم  یادآور شد: تمامی علاقه مندان به شرکت در مسابقه رسانه های دیجیتال مهر محرم، می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.mehremoharram.ir و مطالعه فراخوان هر بخش نسبت به ثبت نام و ارسال آثار خود اقدام کنند.

۹۸۵۶/۶۱۰۳

نظر شما