شناسهٔ خبر: 35232611 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان:

سوگواره «مهر محرم» پیوند دین، هنر و رسانه است

سمنان- ایرنا- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: برگزاری سوگواره‌هایی مانند «مهر محرم» پیوندی میان دین، هنر و رسانه و مورد نیاز دنیای امروز است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر فضیلت روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به استقرار دبیرخانه دائمی سوگواره بین المللی مهر محرم در استان سمنان، از برگزاری این سوگواره در بخش های مختلف مرتبط با فرهنگ عاشورایی خبر داد و تاکید کرد: در دنیای امروز که تلاش می شود تهاجم فرهنگی در قالب جنگ نرم با استفاده از فضای مجازی باعث تضعیف فرهنگ بومی و مذهبی در بین ایرانیان شود، برگزاری چنین جشنواره هایی با تاکید بر فضای مجازی به طور یقین می تواند در تقویت فرهنگ ما ثمربخش باشد.

رئیس شورای سیاستگذاری دوازدهمین سوگواره بین المللی مهرمحرم تصریح کرد:‌ امروز برای ماندگاری معارف و آموزه های اسلامی نیازمند استفاده و به کارگیری ابزار ارتباطات و فناوری اطلاعات هستیم تا از این طریق به فرموده و نظررهبر معظم انقلاب اسلامی که بخشی از آن در بند ۷ شورای عالی فضای مجازی آمده است که «باید با تهاجم فرهنگی مقابله کرد»، در قالب ستاد این سوگواره و رقابت بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال جامه عمل بپوشانیم.

به گفته فضیلت، برای رسیدن به اهداف تعیین شده نیاز به تولید محتوای فرهنگی و حضور فعال و مضاعف داریم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تاکید کرد: برای اهداف تعیین شده برگزاری چنین سوگواره‌هایی می‌تواند مفید واقع شود و در کنار آن شبکه‌سازی‌های غیررسمی به صورت ملی و بین‌المللی صورت گیرد که مجرای این ارتباط می‌تواند سوگواره مهر محرم باشد.

وی اضافه کرد: توانمندسازی تولیدکنندگان محتوا از طریق برگزاری نمایشگاه‌ها، نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی می‌تواند سومین هدف برگزاری تلقی شود، چرا که در این جشنواره‌ها از حداکثر ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی استفاده و پایگاه‌های مردمی برای آن ایجاد می‌شود، البته برای ارتقای سطح برگزاری از استادان و داوران ممتاز نیز استفاده خواهد شد.

فضیلت اظهارداشت: این سوگواره موضوع های مختلفی را پیگیری می‌کند که به محتوای انسانی و عاشورایی ارتباط دارد، جامعه هدف این سوگواره بین المللی نیز هنرمندان عکاس و فیلم‌ساز، تولیدکنندگان محتوای فضای مجازی و برنامه‌نویسان هستند.

به گفته مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، در این دوره سوگواره و پنجمین سال برگزاری مسابقات آن به صورت بین‌المللی، پویش‌های مردمی مهر محرم در فضاهای مجازی و دیگر دریچه‌های ارتباطی پیش‌بینی شده که به زبان های دیگر هم عرضه می‌شود.

علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه رسانه های دیجیتال مهر محرم، می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.mehremoharram.ir و مطالعه فراخوان هر بخش، نسبت به ثبت نام و ارسال آثار خود اقدام کنند. آخرین مهلت ارسال اثر ۳۰ آبان ۹۸ است تا در نهایت مراسم اختتامیه در ایام شهادت حضرت زهرا(س) برگزار شود.

۹۸۵۶/۶۱۰۳

نظر شما