شناسهٔ خبر: 35229418 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۴ پروژه عمرانی باقرشهر در حال اجراست

شهرری- ایرنا- شهردار باقرشهر گفت: ۳۴ پروژه مختلف عمرانی در سطح شهر فعال و در حال اجراست که نیمی از این طرح‌ها در حال اتمام و مابقی نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

علیرضا ناصری پور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا رشد سرانه فضای سبز را از اولویت‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: هم اکنون احداث سه بوستان در دستور کار شهرداری قرار دارد و بوستان گلخانه در انتهای خیابان نواب صفوی از مهمترین  این پارک‌ها محسوب می شود که در مراحل پایانی قرار دارد.

وی تصریح کرد: زمینی به مساحت ۳۳ هکتار واقع در پشت دیوار بهشت زهرا(س) هم که مدت‌ها بدون استفاده مانده بود با پیشنهاد اعضای شورای شهر به بوستانی بزرگ تبدیل خواهد شد که هم اکنون فاز اول افتتاح این بوستان نیز با کیفیت بسیار مطلوبی درحال اجرا است.

شهردار باقرشهر افزود: با توجه به قرارگیری پالایشگاه تهران و شرکت‌های تابعه در فاصله نزدیک به باقرشهر، طی توافق صورت گرفته با مدیران شرکت نفت بهران مقرر شد تا این شرکت در راستای بهبود وضع زیست محیطی و رشد فضای سبز شهری باقرشهر، یک میلیارد تومان برای احداث بوستان بزرگ شهدای بهران در بخش جنوب غربی باقرشهر اختصاص دهد.

وی تقاطع غیر همسطح ورودی شهر را از مهمترین  این طرح‌ها عنوان کرد و گفت: این پروژه‌ای بزرگ و پر هزینه است که به غیر از شهرداری تهران و شهریار در هیچ شهری از استان تهران اجرایی نشده است.

ناصری پور گفت: باقرشهر به واسطه موقعیت جغرافیایی خود که در کنار بهشت زهرا(س) و حرم مطهر امام خمینی(ره) قرار دارد، در بیشتر روزها با ترافیک بسیار سنگینی به ویژه در محور اصلی شهر (جاده قدیم قم) مواجه است و متاسفانه شهروندان منطقه را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده که با اجرای این طرح، بار ترافیکی نیز کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: تاکنون ۵۰ درصد این طرح اجرایی شده و تا دهه فجر سال آینده شاهد افتتاح و بهره‌برداری از پروژه بزرگ تقاطع غیر همسطح ورودی باقرشهر خواهیم بود.

شهردار باقرشهر احداث تصفیه خانه را نیز یکی از نیازهای اساسی شهر برشمرد و گفت: در این راستا زمینی به مساحت پنج هکتار از اداره اوقاف ری خریداری و به اداره آب و فاضلاب واگذار شد.

وی افزود: طبق توافق با مدیران آبفای باقرشهر، در روزهای آتی مراسم کلنگ‌زنی ساخت تصفیه‌خانه برگزار می‌شود تا هرچه زودتر این پروژه بزرگ اجرایی شود.

ناصری پور افزود: با پیگری‌های انجام شده و توافق با مدیران نهاد کتابخانه‌های استان  تهران، مراحل احداث ساختمان جدید کتابخانه باقرالعلوم آغاز شده و امیدواریم امسال به بهره‌برداری برسد.

وی احداث پارکینگ عمومی، احداث بیمارستان، مناسب‌سازی معابر شهری، احداث سینما، تهیه سند توسعه اقتصادی، احداث سوله مدیریت بحران، عملیات هدایت آب‌های سطحی را بخشی از این طرح‌ها برشمرد.

باقرشهر با مساحت ۵۰۰ هکتار یکی از شهرهای کلان شهر تهران است که در محور ارتباطی تهران ـ قم و در حوزه سرزمینی شهرستان ری واقع شده است.

۶۰۰۳

نظر شما