شناسهٔ خبر: 35184997 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

«سرّ دلبران» از عوامل آرامش بخش و نشاط آفرین در خانواده می‌گوید

امیرحسین بانکی‌پورفرد در کتاب «سرّ دلبران» به مرور عوامل آرامش بخش و نشاط آفرین در خانواده پرداخته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، داشتن یک زندگی موفق بعد از گذشت چندین سال از ازدواج، تنها با فراگیری تکنیک میسر است. تکنیک‌هایی که با بررسی موضوعات و چالش‌های پیش روی یک زوج بتواند راهکارهای مناسب به آنها ارائه بدهد. همه ما خواستار خانواده‌ای شیرین و پویا هستیم که بخشی از این هدف با انتخاب همسر و تشکیل صحیح و مناسب خانواده و بخش مهمتر آن با تحکیم خانواده و اموری که بعد از تشکیل این نهاد مقدس باید به آن مبادرت ورزید، تحقق می‌یابد.

پس برای درک شیرینی در زندگی ناگزیر باید این تکنیک‌ها را فرا گرفت. لزوم فراگیری این تکنیک‌ها خارج از بعد فردی از جهت اجتماعی نیز حائز اهمیت است؛ چرا که خانواده سلول بنیادی و حقیقی پیکر جامعه است که سلامت آن سلامت روحی و رشد فکری جامعه را در پی دارد.

کتاب شب ششم محرم / سرّ دلبران از عوامل آرامش بخش و نشاط آفرین در خانواده می گوید
امیرحسین بانکی‌پورفرد در کتاب «سرّ دلبران» به مرور عوامل آرامش بخش و نشاط آفرین در خانواده پرداخته است. عواملی نظیر معیارگرایی برای خانواده موفق، آرامش مودت و رحمت، مراودات زناشویی، حسن ظن، ذائقه شیرین، سخن شیرین، صداقت، اطاعت، صبر، سازگاری و اصول تعالی خانواده.

کتاب «سرّ دلبران» به قلم دکتر امیرحسین بانکی‌پورفرد در ۲۷۰ صفحه در شمارگان ۲۰۰۰ جلد توسط نشرحدیث راه عشق چاپ و با قیمت ۲۴ هزار تومان به بازار نشر عرضه شده است. تاکنون شانزده چاپ از این کتاب در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

برشی از کتاب را در اینجا می آوریم:

همه باید فضای خانواده را با حلم و بردباری علوی، حسن و زیبایی فاطمی، فضل و احسان حسنی و حیای حسینی نورانی کنیم و با اعتماد به نظارت و یاری آنها حسن ظن‌مان را بالا ببریم و با ذکر نام آن‌ها ذائقه خود را و با انس به احادیث سخن خود را شیرین کنیم. به وسیله‌ همراهی با صدیقین به صداقت راه یابیم و با اطاعت اوامر آنها مطیع خدا شویم و تمرین این اطاعت را در خانواده نسبت به هم اجرا کنیم و البته تا زمانی که در برابر ناملایمات صبر نکنیم، نمی‌توانیم به قله‌ کمال راه یابیم و در این راه با رفاقت و مدارا با همسرمان سازگار شویم و با هم بسازیم.

انتهای پیام/ 

 

برچسب‌ها:

نظر شما