شناسهٔ خبر: 35176073 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

انتخاب مسیر شغلی مناسب، کلید موفقیت در آینده است!

30054

انتخاب یک مسیر شغلی درست ممکن است کار سختی به نظر برسد؛ و لازم است مسیری که می‌خواهیم در آن شروع به حرکت کنیم را برای خود تعریف کنیم بعد با کمی تلاش و برنامه‌ریزی و قاطعیت قدم‌به‌قدم برای دستیابی به آن گام برداریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنار، بنابر اعلام کارجوپلاس، اما چگونه و چطور این امکان‌پذیر است؟ برای این کار باید به جزئی‌ترین ویژگی‌ها و علاقه‌مندی‌تان توجه کنید! باید به شناختی بهتر از خود و توانایی‌هایتان برسید تا بتوانید یک شغل مناسب برای خود انتخاب کنید.

اول به شغل رویایی تان فکر کنید. اگر می‌خواهید یک شغل انتخاب کنید باید به این موضوع توجه داشته باشید که اگر مجبور نباشید کارکنید دوست دارید در چه حوزه‌ای فعالیت کنید؟ سپس سرگرمی و چیزهایی که بسیار دوست داشتید را به یک شغل در آینده تبدیل کنید. اینکه هنگام تحصیل کدام درس را بیشتر دوست داشتید استعداد و علاقه‌مندی‌های شما را نشان می‌دهد و با در نظر گرفتن آن‌ها می‌توانید مسیر شغلی خود را مشخص کنید زیرا داشتن استعداد و علاقه دو عامل مهم در رضایت شغلی می‌باشند. همین‌طور توانایی‌های بالقوه‌تان را نادیده نگیرید، اگر در یک سری از مسائل توانایی و مهارت‌های خاصی دارید به آن‌ها توجه کنید.

و مهم‌تر از همه باید مهارت‌های درون فردی خود را بشناسید این نوع مهارت‌ها به شما در شناسایی مسیر شغلی خیلی کمک خواهند کرد اما اگر هیچ اطلاعی از آن‌ها ندارید می‌توانید از طریق تست‌ های روانشناسی موجود در اپلیکیشن کارجوپلاس به‌راحتی به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. با زدن این تست‌ها مهارت‌های درون فردی شما مشخص و مشاغل مرتبط با این مهارت‌ها پیشنهاد می‌شود.

فهمیدن این موضوع که در زندگی خود باید چیکارکنید نیاز به شناخت هر چه‌بهتر خودتان دارد. اگر به دنبال شغلی می‌گردید که در آن خوشحال باشید باید درک عمیقی از خود داشته باشید تا بدانید از چه چیزی واقعا لذت می‌برید. این فرآیند نیاز به کمی زمان دارد پس عجله نکنید، در مورد آن خوب فکر کنید و درنهایت یک تصمیم درست بگیرید.

برای دسترسی به تست‌های روانشناسی رایگان، اپلیکیشن کارجوپلاس را از اینجا دانلود کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

نظر شما