شناسهٔ خبر: 35174905 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

در طرح حیات حسینی؛

امشب؛ «سرّ دلبران» به هیئت‌ها می‌رود + عکس

کتاب "سرّ دلبران" به قلم دکتر امیرحسین بانکی‌پورفرد در ۲۷۰ صفحه در شمارگان ۲۰۰۰ جلد توسط نشرحدیث راه عشق چاپ و با قیمت ۲۴ هزار تومان به بازار نشر عرضه گردیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، در طرح «حیات حسینی» شش کتاب شاخص انتخاب شده که از شب چهارم تا شب نهم هر شب یک کتاب توسط واعظان و سخنرانان یا مداحان هیئت های مجری طرح معرفی می شود.

امشب و در شب ششم ماه محرم، کتاب «سرّ دلبران» به قلم امیرحسین بانکی‌پور فرد معرفی خواهد شد.

داشتن یک زندگی موفق بعد از گذشت چندین سال از ازدواج، تنها با فراگیری تکنیک میسر است. تکنیک‌هایی که با بررسی موضوعات و چالش‌های پیش روی یک زوج بتواند راهکارهای مناسب به آنها ارائه بدهد. همه ما خواستار خانواده‌ای شیرین و پویا هستیم که بخشی از این هدف با انتخاب همسر و تشکیل صحیح و مناسب خانواده و بخش مهمتر آن با تحکیم خانواده و اموری که بعد از تشکیل این نهاد مقدس باید به آن مبادرت ورزید، تحقق می‌یابد. پس برای درک شیرینی در زندگی ناگزیر باید این تکنیک‌ها را فرا گرفت. لزوم فراگیری این تکنیک‌ها خارج از بعد فردی از جهت اجتماعی نیز حائز اهمیت است چرا که خانواده سلول بنیادی و حقیقی پیکر جامعه است که سلامت آن سلامت روحی و رشد فکری جامعه را در پی دارد.

امیرحسین بانکی‌پورفرد در کتاب "سرّ دلبران" به مرور عوامل آرامش بخش و نشاط آفرین در خانواده پرداخته است. عواملی نظیر: معیارگرایی برای خانواده ی موفق، آرامش مودت و رحمت، مراودات زناشویی، حسن ظن، ذائقه شیرین، سخن شیرین، صداقت، اطاعت، صبر، سازگاری، اصول تعالی خانواده.

کتاب "سرّ دلبران" به قلم دکتر امیرحسین بانکی‌پورفرد در ۲۷۰ صفحه در شمارگان ۲۰۰۰ جلد توسط نشرحدیث راه عشق چاپ و با قیمت ۲۴ هزار تومان به بازار نشر عرضه گردیده است شایان ذکر است که تاکنون شانزده چاپ از این کتاب در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

برشی از کتاب:

همه باید فضای خانواده را با حلم و بردباری علوی ،حسن و زیبایی فاطمی،فضل و احسان حسنی و حیا حسینی نورانی کنیم و با اعتماد به نظارت و یاری آنها حسن ظن‌مان را بالا ببریم و با ذکر نام آن‌ها ذائقه خود را و با انس به احادیث سخن خود را شیرین کنیم ، بوسیله‌ی همراهی با صدیقین به صداقت راه یابیم و با اطاعت اوامر آنها مطبع خدا شویم و تمرین این اطاعت را در خانواده نسبت به هم اجرا کنیم و البته تا زمانی که در برابر ناملایمات صبر نکنیم، نمی‌توانیم به قله‌ی کمال راه یابیم و در این راه با رفق و مدارا با همسرمان سازگارشویم و با هم بسازیم.

***

ملاک انتخاب این کتاب ها بازخورد خوب از طریق بررسی آمار فروش و اقبال عمومی به کتب بوده و با هدف اطلاع رسانی گسترده‌تر و ارائه به جامعه هدف وسیع تر، وارد این طرح شده اند. افرادی که دسترسی به این کتب ندارند می توانند از طریق نمایشگاه‌های کتاب حیات حسینی در هیئات، آن ها را ابتیاع نمایند.

براساس منویات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت پرداختن به موضوع خانواده و شعار عمومی هیئات در سال جاری در این خصوص از بین 6 کتاب منتخب سه کتاب به موضوع خانواده و سبک زندگی اختصاص داده شده و سه کتاب دیگر در موضوعات ادبیات پایداری ، عاشورا  و کودک نوجوان از کتب پرفروش و شاخص هستند.

نظر شما